Ik ben van plan om bij Versio reseller hosting af te nemen, maar ik vind het een beetje weinig MB waar ik over beschik. Is 1500 MB genoeg om te verdelen over 25 klanten?
Met alle respect, maar ben jij met jouw 15 jaar en jouw huidige kennis en commercieel inzicht wel klaar voor "klanten"? Ik zou er eens heel goed over nadenken.
En dan het antwoord op jouw vraag. Nee, 1500mb lijkt me niet genoeg voor 25 klanten.
Ozzie, ik doe zulke dingen voor vrienden voor kleine prijsjes, zodat hun ook een beetje ruimte hebben. Ze kunnen niet altijd de dure betalen. trouwens, ik heb best een goed commercieel inzicht. Je kent me niet.
Nu nog een vraag: Hoeveel MB is ongeveer nodig voor 1 site?
Nee, ik ken je niet... maar zie wel regelmatig jouw topics voorbij komen en daar is mijn oordeel op gebaseerd. Wat betreft commercieel inzicht... je mag geloven dat je dat hebt, maar ik ben van mening dat je daar nog wat te jong voor bent.
Maar goed... de vraag hoeveel MB nodig is voor 1 site is moeilijk te beantwoorden. Wat ga je erop zetten? Ga je eigen domeinnamen aanbieden, webmail? Hoeveel bandbreedte? Moet het OS er nog op worden geplaatst?
Als je achternaam Youtube is dan is dit VEEL te kort. Als je 25 klanten hebt die enkel jouw tekstberichten lezen dan kun je nog een paar jaar vooruit.
1500 / 25 = 60 mb per klant. voor video's is het niets en voor high resolutie foto's niet meer dan een stuk of 20. Voor mp3's een stuk of 8.. moet ik nog verder gaan?
1500 MB is inderdaad genoeg voor wat tekstberichten en een pagina of 5.
Maar host je veel afbeeldingen, dan is het al snel te weinig.
Ik zit nu ook bij Versio (2x, 1x VPS met 10 GB en 1x gewoon met 5 GB) en kom dan nog wel toe, maar kan echt geen GB's meer gaan missen.