Hey allemaal!

Momenteel ben ik bezig met een webapplicatie die de profielfoto van de gebruiker ophaalt, aanpast en vervolgens veranderd.
2 van de 3 stappen worden al uitgevoerd en de aangepaste afbeelding sla ik op in een aparte map, nu moet ik dus deze afbeelding via de twitter API doorsturen zodat deze veranderd kan worden en hier stuit ik op een probleem.

Om een afbeelding door te sturen via de API moet de afbeelding in een POST zitten en kan ik dus niet gewoon een link doorsturen, dit moet alvolgt:

<?php
$params = array(
'image' => "@{$_FILES['image']['tmp_name']};type={$_FILES['image']['type']};filename={$_FILES['image']['name']}",
);
?>

Nu is mijn vraag dus: hoe zorg ik dat de afbeelding door kan sturen? kan ik dit in een hidden input zetten op één of andere manier? of is hier een andere oplossing voor?

Alvast bedankt!
Probeer dit eens...

<?php
$params = array(
'image' => $_FILES['image']['tmp_name'],
'type' => $_FILES['image']['type'],
'filename' => $_FILES['image']['name']
);
?>
Ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt, zoals de code nu staat werkt deze gewoon, dus als ik een file selecteer in een file input, maar dat wil ik niet.
ik heb de afbeelding op mijn ftp staan en die wil ik dus doorsturen maar de twitter API wil perse dat ik het zoals boven weergeven doorstuur, dus mijn vraag is: hoe kan ik zorgen dat ik deze afbeelding door kan sturen als een post vanaf de server zonder hem te hoeven selecteren.
Je kunt hier CURL voor gebruiken. Het volgende voorbeeld heb ik gevonden met behulp van google.

<?php
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, array('file' => '@/path/to/file.txt'));
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://server2/upload.php');
curl_exec($ch);
curl_close($ch);
?>

Reageren