Ik kwam net thuis en toen was mijn vader ook thuis. Hij zei mij voorzichtig dat hij in het ziekenhuis was geweest en de uitslag had gekregen dat hij kanker heeft. Ik ben hier nu best wel despresief over, dus weet iemand hoe ik een beetje afgeliedt kan worden? Ik blijf er maar aan denken wat ik dus wil voorkomen.
Ik kan me voorstellen dat je hierdoor een beetje depressief kan zijn. Maar kanker is vele gevallen overigens best goed te behandelen. Soms is het maar een kort traject, en soms een iets langere...
Maar om even niet af te dwalen op de medische verloop lijkt het mij verstandig om eens wat anders te doen, website bouwen, even gamen, even lekker met wat vrienden erop uit gaan. Zorg er gewoon voor dat je je niet verveelt ;-)
Dat is geen leuk nieuws. Ik kan je helaas vertellen dat je dat depressieve gevoel niet zomaar kwijtraakt. Wat je ook doet, je zal er toch constant aan blijven denken, en dat is ook heel normaal. De komende tijd zal onzeker zijn. Persoonlijk zou ik niet een website gaan bouwen, omdat je je dan toch niet heel goed kunt concentreren. Je kunt beter buiten gaan wandelen, even de stad in ofzo.
Ik wens jou en je vader in ieder geval heel veel sterkte.
Wat je kunt doen is een open source project zoeken wat je leuk vindt en daarvoor wat tickets/bugs oplossen. Blijkt er iets niet te kloppen dat blijkt dat als je het toe wilt voegen. Zo sloop je niks, ben je lekker bezig en afgeleid.
En we zijn er natuurlijk als je feedback nodig hebt.
Dat is op zijn zachts gezegd vervelend nieuws. Probeer, zoals de anderen ook zeggen, iets afleidens te gaan doen.
En jullie allemaal heel veel sterkte natuurlijk!
Hier schrik ik best wel even van. Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog thuis woont. Maar hoe dan ook kan ik me heel goed voorstellen dat je hier de hele tijd aan denkt. Ik kan je enkel het advies geven om er veel met andere mensen over te praten zodat je deze 'hele zware steen' niet alleen hoeft te dragen. Probeer daarnaast, ook al zit het tegen, positief te denken zodat je niet te veel in de negativiteit meegezogen wordt. En tot slot, verdeel je tijd goed en maak ook maar even wat tijd vrij voor je vader en moeder. En afleiding is natuurlijk prima al moet je zelf gaan uitvinden waarin. voor de één is dat (fysiek) werk, de ander sport enzovoorts.
In ieder geval een goede zet om het ook op je favoriete forum te melden. Sterkte voor het hele gezin!
als medisch student kom ik zeer vaak in aanraking met dit, danwel studiegerelateerd danwel dat ik het vaak onder ogen kom. afleiding is heel belangrijk! ga iets doen wat je leuk vind, voor de een is dit gedachten op nul zetten en wandelen, voor de ander zo snel mogelijk iets nieuws leren. je zult zelf moeten uitzoeken wat je afleidt. mocht je een hobby hebben met je handen, doe die dan!
verder is het belangrijk dat je je niet afsluit voor de ziekte. er zijn veel verschillende soorten kanker met veel verschillende ziekteverlopen. zie het onder ogen en ben er voor je vader als dat nodig is.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie begrip en medeleven. Ik zal in de loop van de tijd nog wel eens op deze tips terug kijken om dan wat er van uit te voeren. Echt heel erg bedankt allemaal! <3