Ola mensen,
Ik ben bezig met een service container, maar vraag me af wat nu precies het doel is. Erwin H vertelde vanmiddag in een ander topic dat het goed is om alle objecten in een container te stoppen. Stel dat je een 'user' service aanmaakt, en je stelt de bijbehorende class in op User(), dan zou je deze later heel makkelijk in het configuratiebestand kunnen vervangen door bijv. de class UserNew(). Je hoeft dan niet overal in de code de classnamen aan te gaan passen. Erwin gaf aan dat een class nooit een nieuwe class mag aanmaken, maar dat je dat dus allemaal via de container moet regelen.
Nu vind ik dit wel heel mooi en ik kan me er ook wel in vinden. Ik vraag me alleen wel iets af. Als je alle classes opneemt in een configuratiebestand, dan krijg je toch een superlang configuratiebestand? Stel dat het 'beschrijven' van een service in het configuratiebestand gemiddeld 5 regels in beslag neemt, en je project telt 200 classes... dan ben je al 1000 regels kwijt in je configuratiebestand. Werkt dat niet heel erg vertragend?
1.036 views