Hallo mensen,

Ik krijg de laatste dagen steeds weer een melding van mijn firewall. De melding is afkomstig van de application GoogleEarth.exe

De melding is: Setup Launcher Unicode is trying to launch C:\Windows\System32\msiexec.exe, or use another program to gain access to priviliged resources.

Als ik bij de firewall melding de eigenschappen van GoogleEarth.exe bekijk, dan staat het betreffende bestand in de tijdelijke map met internetbestanden en heeft het de naam ._msigeplugin61

Gisteren heb ik m'n computer uitgebreid op virussen gescand, maar geen enkele melding. Daarna heb ik ook dat bestand ._msigeplugin61 uit de tijdelijke map met internetbestanden verwijderd. Toch is het bestand nu weer teruggekomen en krijg ik de melding weer opnieuw.

Wel is het zo dat Windows vorige week een grote update op m'n computer heeft uitgevoerd. Telkens bij het afsluiten en opstarten werden er updates uitgevoerd. Dus daar zou het wellicht mee te maken kunnen hebben.

Heeft een van jullie deze melding toevallig ook gehad? En heeft iemand een idee of het hier om een virus gaat?
Heb je geprobeerd om GE opnieuw te installeren?
Nee, ik heb Google Earth in geen jaren gebruikt zelfs. Het enige wat ik me kan bedenken dat het door de Windows update komt, maar ik vind het raar dat dan juist dit ene programma zomaar ineens een melding op m'n firewall geeft.
Thanks voor de link... ik snap alleen weinig van de info die erop staat :)
Ik zie eigenlijk nergens staan dat het om een virus gaat?

En als het om een virus gaat, heb je dan een idee hoe ik het weg krijg? Als ik het bestand verwijder, komt het weer terug...

Reageren