Hallo,

UPC heeft sinds gister (3 april) een nieuw Fair Policy meer hierover staat op: http://tweakers.net/nieuws/88258/upc-introduceert-fair-use-policy.html. Nou is mij vraag of FTP hier ook bij telt? Aangezien ik soms wel eens vrij grote bestanden upload na de server zou ik dit graag willen weten.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
Wat is groot ;-) ?
FTP zal er ook onder vallen.
Oké, je zit dus bij UPC. Je wilt iets weten over HUN voorwaarden. Waarom kom je dan HIER vragen wat UPC bedoelt? Lijkt me een stuk handiger om dat natuurlijk rechtstreeks bij UPC zelf na te vragen. Stuur ze een mailtje en dan heb je het antwoord ook gelijk zwart-op-wit.
@Ozzie PHP,

Dit klopt. Maar meestal krijg je pas 3 dagen later antwoord dus vandaar dat ik dacht, ik vraag het hier maar.

@ - Aar -
Inmiddels heeft een woordvoerder van UPC gesproken, dat dit alleen is waarneer het netwerk overbelast dreigt te raken. Dus als je jouw huis vol hebt staan met servers heb je de kans dat je jouw netwerk overbelast. Gelukkig heb ik dit niet dus scheelt een hoop gedoe :)
Klanten hoeven zich geen zorgen te maken om de fair use policy, laat woordvoerster Maaike Scholten van UPC aan Tweakers weten. Lees hierover het artikel 'UPC: Fair use policy alleen toegepast als capaciteit netwerk in gevaar komt'.

Ik geloof dat al het dataverkeer geldt. Maak je je echt zorgen dan bel je ze even 020-7755000 (0900 alternatief).
Niet direct om zorgen over te maken. Wat ik er van heb begrepen is het net als Ziggo. Er bestaat een fair use policy, waarbij ze zeggen dat ze de boel omlaag gooien als je er overheen gaat. Fair use policy wordt berekend als:

aantal gebruikers in deze maand / totaal aantal verbruikt = fair use policy

Volgens mij is het dan nog zelfs dat je er 5x overheen mag gaan (dat weet ik niet zeker)

Inprincipe gooien ze je niet direct omlaag als je er overheen gaat. Maar het is meer dat ze een regeltje hebben bedacht, zodat als jij heel veel verbruikt en dit leidt ernaar dat andere gebruikers op het net er last van krijgen dat ze de boel omlaag gooien. Iets wat zelden gebeurd.

Als je de hele dag door een maand (24/7) lang en het downloaden en uploaden bent kan het dus betekenen dat ze je omlaag gooien. Tevens is het zo dat ze allereerst (conform deze voorwaarde) eerst een brief zullen sturen.

Dit is wat ik er van weet en heb begrepen, het beste is en blijft zelf met UPC contact opnemen.

Reageren