Ik heb een probleem ik krijg dit:

Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'u812042148_rdp'@'10.1.2.16' (using password: YES) in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 2

Warning: mysql_select_db(): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 3

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 3

Warning: mysql_query(): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 6

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 6

Warning: mysql_fetch_assoc() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/u601366954/public_html/V1/inc/djzegt.php on line 7

Bij deze code:

<?php
mysql_connect("mysql.bumhosting.net",'u812042148_rdp','*');
mysql_select_db("u812042148_rdp");

$opdracht = "SELECT bericht FROM dj_zegt";
$result = mysql_query($opdracht);
$rij = mysql_fetch_assoc($result);
echo $rij['bericht'];
?>

Hoe kan dat? Ik heb toch alles goed gedaan?

Gr Tim
Gezien de foutmeldingen, heb je niet alles goed gedaan.
Vertaal de 1e en daaruit blijkt dat er geen verbinding wordt gemaakt. Kennelijk heb je een fout in de database-gegevens.

Ik zou in ieder geval de database-gegevens weghalen uit je code.

Zet error-reporting aan.
Bouw foutafhandeling in, zowel bij het verbinden met de database als bij de query.
Voor dat je verder doet start direct met de nieuwe/betere variant mysqli mysql moet er uit. anders moet je binnen een paar jaar weer alles opnieuw doen
edit; nvm
Weet iemand anders dan een code om dat bericht uit de database op te halen
Tim Wigmans op 08/04/2013 21:55:17

Weet iemand anders dan een code om dat bericht uit de database op te halen

Kwestie van ervoor zorgen dat je inloggegevens correct zijn...
Het zal waarschijnlijk aan mijn host liggen.

Gr Tim

Reageren