Het is vakantie, ik heb weinig te doen, en dacht 'laat ik eens 'n taalje gaan leren'.

De keuze is dus uit Perl of Java.
Ik ben benieuwd welke jullie 'aanbevelen' :)
Met Java heb ik geen ervaring, maar met Perl een klein beetje (irc scripts voor X-chat enzo.) en ik vond het geen fijne taal iig. Maar als je toch weinig te doen hebt kan je net zo goed C++ gaan leren :p
C++ ben ik al mee bezig.
Icm met de WinAPI om makkelijk aps te kunnen maken, maar ik wil nu even wat anders :P
Perl, absoluut perl. Wanneer je php een fijne taal vindt is de structuur in perl een stuk vriendelijker.

Bovendien is perl de Unix Swiss-Army Chainsaw.
--Henry Spencer
Ik was net van plan eens wat Java zooi op mijn computer te zetten, omdat ik van Java weet dat hij vrij cross platform is. Is Perl dat ook, dan kies ik perl, maar anders ga ik toch voor Java.

Daarbij, Perl heeft zijn eigen dinges nodig, Java heeft standaard al beschikking over Microsoft's Virtual Machine, en op Apple is standaard Java aanwezig. Perl moet je nog installeren. Java kan je ook in de browser runnen, Perl niet.

Ik denk dat ik toch bij Java blijf...
Gewoon java ;) Kan je ook veel mee. En is handig voor ons misschien project:P:P:P
qua structuur zijn er vele overeenkomsten tussen Perl en PHP, dus is dat ook makkelijker oppikken in een vakantie.
-----------
Komend schooljaar krijg ik JAVA ben benieuwd hoe dat eruitziet :?

Ik heb ook wat java gehad op school, het is inderdaad cross platform, maar daar blijft het wat mij betreft bij qua functionaliteit.

Ik weet niet voor welke gebruiksdoeleinden je de taal zou willen leren, maar online java is wat mij betreft vrij nutteloos geworden (al zijn er nog wel een aantal dingen die erg goed werken dmv Java, inderdaad doordat Java vrij makkelijk handelbaar is door de implementatie van de parser in Windows), Perl heeft nog de nodige functionaliteit, en is qua structuur ook fijner als je php gewend bent.

Het schrijven van applicaties in Java komt ook wel voor, maar dit zijn vooral grafische applicaties zoals foto, film en illustratie programma's.
Ik zou als ik jou was voor Perl kiezen.
@Jelmer Perl runt toch ook in de browser?
Zie de site van adje, die helemaal in het oranje :P
Perl runt bij mijn weten net zoals PHP. Java kan ook als Applet runnen. (ook serversided met een Apache Tomcat)

Ik heb nog nooit een Perl applet gezien. Heeft Perl niet een soort van GTK nodig?
Mitch, heb je je handen nog niet vol aan C++? :p

Reageren