Ik heb op phphulp en phpfreakz etc gezocht naar info /scripts over templates etc , maar kan niet echt iets goed vinden ..
Wat zoek ik:
---------------
Ik wil zoals veel andere mensen dat een script makkelijk te veranderen is door gebruikers , dus ik dacht daarbij aan een apare map met template files ( tpl/html ofzow) aleen ik begrijp niet echt hoe dat in zen werk gaat .. ik vind veel scripts met "VEEL" code erin .. maar ik zoek gewoon een simpele oplossing , dus als ik bijvoorbeeld in mij php script : "echo $template" heb , dat het dan via mijn template file makkelijk te veranderen is...
Anyway , weet iemand een handige guide ofzow naar het bouwen van een simpel , klein stukje template code (of zoiets).. ik wil graag weten hoe het werkt, en hoe het snel en veilig kan..
Bedankt , btw: google leverde me niet echt goede results op..
ja, voorbeeld: ik heb een nieuws script , en ik wil dat mensen het uiterlijk van de nieuwstabel ( waar het nieuws instaat) kunnen veranderen ... uiterlijk dus..
Aleen nu zie ik aleen maar script met te veel functies en km's lange php ...
Wil gewoon iets simpels ,
maar het mag niet ten koste gaan van veiligheid of "te veel" snelheid enzo..
Dus in html = {NIEUWS_BERICHT} het bericht enzovoorts....
Principe is dus dat ik dus eigenlijk het hele uiterlijk van mijn site in templates(html files) kan maken en daar {dit soort dingen} kan neerzetten om de data weertegeven uit de php files..
, Hoef geen ingewikkelde zooi ofzow zoals al die template systemen.. , aleen zoiets hoef ik