Ik heb op mijn websites vaak een reacties script waar mensen dus gewoon een reactie kunnen plaatsen, nu heb ik bij elke site zo gehad dat er 'comment spammers' komen die allemaal nep reacties plaatsen op mijn content. En IP's blokkeren lukt niet aangezien elke nep reactie een andere IP adres heeft. Meestal als het zover is haal ik het systeem weg maar ik wil dit nu gewoon oplossen.

Ik vind een captcha script irritant en zou dat niet graag op mijn site willen hebben zijn er ook andere manieren om dit te doen?
- degene die een reactie plaatst een email terugsturen waarin een link staat waarop geklikt dient te worden om de reactie te activeren.

of

- je gebruikers een account aan te bieden, aanmelden met captcha en email verificatie (eenmalig) en vervolgens dienen ze ingelogd te zijn alvorens ze een reactie kunnen plaatsen.
Als er geen andere optie is dan moet ik maar een leden systeem te maken.
Of handmatige moderatie gebruiken, en met AkisMet kan je spam herkennen.
Dit kan je e.v.t gebruiken in combinatie met handmatige controle.
en die handmatige controle kun je weer iets uitbreiden door een email naar jezelf te laten sturen waarin je direct een link kunt klikken om de reactie te activeren of te deactiveren.

daarbij kun je dan kiezen of een reactie standaard direct geactiveerd wordt (waarbij er dus nog wel eens spam in je website voor zal komen maar wel voor korte duur omdat je constant op de hoogte gehouden wordt en enkel nog op een knop hoeft te drukken om het weer te verwijderen) of dat een reactie niet direct geplaatst wordt maar pas als jij hem goed gekeurd hebt.
- Aar - op 22/04/2013 23:53:23

en met AkisMet kan je spam herkennen.

Daar heb ik al op gekeken is dat niet alleen voor WordPress?

Ik denk dat het beste is dan om eerst de reacties goed te keuren via admin systeem. Bedankt voor de reacties.
Yesyah Deli op 23/04/2013 00:17:04

[quote="- Aar - op 22/04/2013 23:53:23"]
en met AkisMet kan je spam herkennen.

Daar heb ik al op gekeken is dat niet alleen voor WordPress?

Ik denk dat het beste is dan om eerst de reacties goed te keuren via admin systeem. Bedankt voor de reacties.
[/quote]
Voor zover ik zie is er ook een losse class voor.
o honeypot o honeypot waarom werk je zo goed! :) ik heb zelf een honing potje verstopt geplaatst bij mijn comments en heb sinds 3 maanden geen spam comment meer gehad! :)

Reageren