Hallo allemaal,

Ik heb nogal een vervelend probleem. Voor een klant heb ik een wizard in elkaar gezet die door middel van sessies de ingevoerde gegevens doorgeeft naar de volgende pagina. Nu heeft de klant geupdate naar PHP 5.3.3 en worden de sessie variabelen niet langer doorgegeven naar de volgende pagina! Weet iemand wat er mis kan gaan? De code:

<?php
session_start();

//ingevulde waardes wegschrijven naar sessie
$_SESSION['bedrijfsnaam'] = $_POST['bedrijfsnaam'];
$_SESSION['straat'] = $_POST['straat'];
$_SESSION['huisnummer'] = $_POST['huisnummer'];
$_SESSION['postcode'] = $_POST['postcode'];
$_SESSION['plaats'] = $_POST['plaats'];
$_SESSION['kvk'] = $_POST['kvk'];
$_SESSION['rechtsvorm'] = $_POST['rechtsvorm'];
$_SESSION['contactpersoon'] = $_POST['contactpersoon'];
$_SESSION['emailcontact'] = $_POST['emailcontact'];
$_SESSION['telefoonnummercontact'] = $_POST['telefoonnummercontact'];

header('Location:http://www.******.nl/stap2';);

exit;

?>

Vervolgens op de /stap2 pagina staat deze code, maar de array is leeg?!

<?php
session_start();

var_dump($_SESSION);

?>

Bedankt voor de hulp!
Ander domein?
Staat de error-reporting en display_errors wel aan?
Ik zou eerder denken dat de achterliggende sessie-afhandeling ergens op stukloopt?

Trouwens, PHP 5.3.3? Is dat niet al een beetje gedateerd?
Ik kon zweren dat Error reporting aan stond, maar dat was dus naar een snelle phpinfo() check niet het geval...
De error die opkomt:

Warning: Unknown: open(/var/lib/php/session/sess_j07tr9app6j8gbm2j5isop6o93, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php/session) in Unknown on line 0

Moet ik nu de permissions aanpassen of de folder in de php.ini aanpassen?
Zet in php.ini de session.save_path eens op /tmp?
Vraag ook eens aan je klant waarom ze nog 5.3.3 draaien? De 5.3-tak is al weer bijna end-of-life.
Bedankt voor de hulp, toen de klant wist waar het vandaan kwam, was hij van plan het zelf op te lossen. Geen antwoord op de vraag naar PHP 5.3.3

Reageren