Beste php leden,

Ik ben mijn database aan het optimaliseren, omdat het CPU verbruik tijdens de piekuren enorm groot is. De oorzaak van het hoge CPU gebruik is niet het tekort aan RAM geheugen. Op de server heb ik 64 Gb RAM geheugen beschikbaar, waarvan 12 Gb in gebruik is. Voor het optimaliseren van Mysql gebruik ik 2 scripts: mysqltuner.pl en tuning-primer.sh

Het aanpassen van deze voorgestelde variables in my.cnf heeft de load van MySQL al sterk doen dalen. Maar hoe hoog ik ook de tmp_table_size of max_heap_table_size zet, MySQL blijft tmp tables kopieren naar disk. Nu is mijn vraag: zijn volgende query’s CPU verbruikers?

MySQL Process List:

Command Time [i]State
[/i]Query 1 removing tmp table
SELECT a.*, u.name, u.username, p.avatar FROM jos_videos AS a LEFT JOIN jos_users AS u ON u.i

Query 3 Copying to tmp table
SELECT a.*, u.name, u.username, p.avatar FROM jos_videos AS a LEFT JOIN jos_users AS u ON u.i

Query 0 Locked
UPDATE `jos_users` SET `name`='test',`username`='be',`email`='[email protected]',`password`='be

Alvast bedankt.
Geef eens een explain van die query's

EXPLAIN
SELECT ....

En wat is de reden van a.* is echt alles nodig? Je query's zijn trouwens niet compleet
En wat is de reden van a.* is echt alles nodig? Je query's zijn trouwens niet compleet

Het is mij meer te doen om de State: Copying to tmp table en of deze al dan niet het verbruik van het CPU beïnvloedt. Ik zou graag een RAM disk willen gebruiken voor de tmp tables, maar wil weten of het CPU verbruik dan gaat dalen.

Dat was meer een voetnoot, het gaat mij vooral om de explain van je query, daar komt meer informatie uit.

Reageren