Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik een USB stick van 16GB gekocht die ik nog steeds gebruik als extra back-up. Deze USB-stick is beveiligd met een wachtwoord. Als je 3x het wachtwoord verkeerd invoert, wordt alle data gewist.

Ik bewaar de USB-stick buitenshuis, zodat ik buitenshuis altijd nog een back-up heb van m'n bestanden. Echter, met de alsmaar groter wordende mediabestaden is 16GB tegenwoordig niet zo heel ruim meer. Ik zat me dan ook af te vragen of er (SSD) harde schijven bestaan die encrypted zijn en waarbij je een wachtwoord moet invoeren voordat je de schijf kunt gebruiken. 3x het wachtwoord fout en alle data wordt gewist. Bestaat zoiets? Weet iemand dat toevallig?

Bedankt alvast voor de reacties.
Daadwerkelijk wissen van de data na 3x foutief wachtwoord, ik denk dat het vast wel bestaat.

Het is in elk geval mogelijk een hdd (waarschijnlijk dus ook SSD) te encrypten met TrueCrypt. Hoe hoger de Bits van de versleuteling, des te lastiger te kraken.
Oké thanks. Ik zoek eigenlijk een soort "all-in-one" oplossing waarin alles al standaard geïntegreerd is. Ik zag al wel wat schijven van Lacie, maar toch erg duur allemaal.
Waarom kies je niet voor een online oplossing? Je zal wel 16GB+ plaats over hebben op je VPS. (En je kan meestal nog wel wat bijkopen)
Installeer iets als https://owncloud.org/ op je VPS (open-source&gratis). Is erg gemakelijk te doen, en als je er niet uitkomt kan je altijd in #owncloud op freenode even chatten. Je kan via je browser uploaden, maar er bestaan ook syn clients (Linux/Mac OSX/Windows/Android/...)

Ik raad je wel aan als je echt voor backup wilt gebruiken je bestanden in een 7zipje te steken en te encrypten met TrueCrypt.

Thanks... maar ik wil het eigenlijk liever op iets "fysieks" opslaan. Vandaar dus mijn vraag voor een harde schijf (of eventueel een USB-stick met forse opslagcapaciteit).

Reageren