hallo,

ikzelf zit heel veel voor de computer, enkel als ik mij verveel en dat is dus zeer veel. Nu ben ik bij het solderen erachter gekomen dat mijn vingers trillen, en dat kan ik missen als kiespijn en zeker bij het solderen.

Nu is mijn vraagje, wie heeft er nog last van en wat is er aan te doen?

ps. ik rook en drink niet (buiten cola)
Wat bedoel je precies? Heb je het alleen als je aan het solderen bent? Of heb je het vaker? Misschien van de spanning omdat je weet dat je je handen stil moet houden, dat je daardoor juist gaat trillen?
Komt door stress, geloof het of niet.. Heb het zelf ook al een xx jaar, voornamelijk bij het vasthouden van een pen, potlood, soldeerappparaat, kwast etc begint het te trillen. Ook als ik niets doe trilt m'n hand soms, of heeft een van m'n duimen een soort van spastische reactie en gaat het samentrekken.

Of er wat aan te doen is weet ik niet, zou je echt even bij de huisarts langs moeten gaan. Als je je zorgen maakt of het is storend in het dagelijkse leven zou ik zeker een afspraak maken.
Iedereen beweegt, de aarde beweegt(Al voel je daar weinig van). Ik kan hoe erg ik mijn best ook doe mijn hand niet stil houden. (Lukt alleen bij mijn voeten)
De focus leggen op wat je wilt doen en niet aan het doen bent.

Ik ben geen dokter of wat dan ook en ik denk de meeste hier niet. Ook heb ik geen last van dit probleem. Maar denk wel dat als je je consentreerd op waar je naar toe wilt het prima gaat, maar op het moment dat je gaat consentreren op hoe je er gaat komen wordt je een beetje nervous en gaat het fout.

Goed voorbeeld:
Stel je loopt met een ei op een lepel van de het begin naar het einde van de straat. Op het moment dat je gaat consentreren op wat mensen om je heen doen en denken wat zij ervan vinden of je gaat naar het ei kijken gaat het gegarandeerd fout. Op het moment dat je kijkt waar je naar toe wilt lopen gaat het meestal goed. Op je fiets kijk je overigens ook niet alleen maar naar je stuur, dan bots je ook ergens tegen aan of val je om. ;-)

Dus:
In geval van solderen consentreer je op wat je wilt solderen niet op de soldeerbout.

Uiteraard zijn er ook medische, wetenschappelijke verklaringen en alles, maar die zet ik hierboven natuurlijk even opzij.
bedankt voor de reacties,

het viel me op tijden het solderen, soms kan ik zelfs nog niet gewoon de muis bewegen zonder te trillen

Reageren