hoi,

ik heb een mysql server geinstalleerd.. met phpmyadmin. Ik heb in de Config_inc.php De Auth_type verandert in Cookie .. en user / pass ook ingevult.. en bij de hostname 't ip adres. extern ip adres *ik zit achter een router*.

Ik krijg nu als ik inlog met deze user/pass combo .. de volgende error: Kan niet inloggen op de MySQL server

Das alles dattie geeft .. De my.cnf valt niet veel aan in te vullen. in zo'n andere doc met de DCO modules.. Wordt mysql en ODBC automatisch al ondersteund. Ik heb dus verder geen idee waar ik nog zou moeten kijken. Alle hulp is welkom ;).

Bij voorbaat dank!
phpMyAdmin: De auth type laten staan. En hostname is localhost
en bij de hostname 't ip adres. extern ip adres *ik zit achter een router*.

Je komt hoogst-waarschiijnlijk op je router uit, als je het externe IP gebruikt. Gebruik eens gewoon 'localhost' of je interne IP?
ik heb hem op localhost gezet. En probeer in te loggen. Met de error die ik nu krijg weet ik waar het aan ligt. Aan de mysql server zelf. .de username en password corresponderen niet met die van de mysql server.. Iemand enig idee waar ik die zou moeten instellen ? oO . als ik mysql admin -u root password "new password" doe krijg ik de error dat ik geen rechten heb op localhost (using password: NO) .

Ik zal 's proberen om de rechten daar ff te bekijken .. en evt te wijzigen. Oo. Maar als iemand weet waar ik in een config file dit kan wijzigen. !

*EDIT* rechten bewerken niet geholpen.

Bij voorbaat dank.

Reageren