Hallo mede php leden,

Ik zit met een klein vaag probleempje.

Ik heb een domein naam deze heb ik doormiddel van DNS doorverwezen naar mijn pc.
Nu heb ik deze domein naam geupgrade en alle instellingen terug gezet naar waar het was.
Echter als ik een ping doe dan verwijst die nog steeds naar mijn interne server.

Echter als ik op de server zelf een ping doe dan geeft die wel het juiste ip adress weer.

het volgende is wel van toepassing.

De internet verbinding komt rechstreeks op de windows server 2008 pc binnen en via daar wordt de internet verbinding gedeeld met de andere pc's.

Iemand enig idee?

Heb al ipconfig /flushdns gedaan op de server en op mijn pc.
DNS aanpassingen worden niet gelijk geüpdatet maar duurt meestsl ongeveer 24 uur.
Joey Drieling op 27/05/2013 09:43:40

DNS aanpassingen worden niet gelijk geüpdatet maar duurt meestsl ongeveer 24 uur.

En als je pech hebt en een lange TTL hebt gedefinieerd, nog langer. :)

Maar als je zelf een domein hebt, vind ik het ook aannemelijk dat je DNS client kijkt naar de server waar je je domein host. In dat geval is de wijziging wel meteen zichtbaar (tenzij dat nog lokaal is gecachet, maar dat wordt dan weer verholpen met de flushdns).

Het zou nog kunnen dat het IP-adres ooit eens in de lokale hostfile is opgenomen, en die heeft voorrang boven DNS.

Kun je in plaats van een "ping <hostname>" eens een "nslookup <hostname>" doen? Dat geeft wat meer inzicht in hoe Windows aan het bijbehorende IP-adres komt.
Het is al opgelost.

Ik was vergeten dat ik een DNS server aan had gezet op mijn Windows Server pc.
Eruit gehaald nu doet die het wel weer.
Mooi,

Misschien een tip voor de volgende keer. Als ik met DNS ergens tegen aanloop gebruik ik altijd de volgende website:

http://www.intodns.com

Reageren