Ik heb tabel met een naam, woonplaats en huisdier. Zoiets als dit:
Michael - Rotterdam - kat, schildpad
Piet - Amsterdam - geen
Jan - Alkmaar - hond
Klaas - Rotterdam - Kat
Nu probeer ik met de volgende query te filteren. De opgeven waarde komen uit een (zoek)form.
SELECT `FacebookLink`, 'TwitterLink', `Google_Location`, `logo`, `Galerie_Naam`, `Plaats`
FROM Galerieen
WHERE
`Plaats` LIKE '%!dam%'escape'!'
AND` Naam` LIKE '%!Michael%'escape'!'
LIMIT 10"
De uitkomst hiervan zijn dan alle entrys behalven die van Jan. Nu wil ik graag dat hij kijk naar de waarde zodat ik enkel de entry van Michael naar voren krijg? Kan iemand me de goede richting in helpen want me creativiteit raakt op met alle Google zoekresultaten.
Zet het even tussen haakjes, als goed is werkt ie dan wel
SELECT `FacebookLink`, 'TwitterLink', `Google_Location`, `logo`, `Galerie_Naam`, `Plaats`
FROM Galerieen
WHERE
(`Plaats` LIKE '%!dam%'escape'!'
AND` Naam` LIKE '%!Michael%'escape'!')
LIMIT 10"
Sorry maar het duurde even voordat ik dit project weer op kon pakken.
@Donny super bedankt voor je tip maar op het moment dat ik enkel de plaats naam zoek geeft hij geen resultaat. Zoek ik verder op naam (omdat ik deze zelf weet) dan geeft hij deze uit eindelijk wel. Dus niet helemaal de gewenste out-put.
Heb zelf even de haakjes rond de geslingerd in de Query maar heeft niet geleid tot andere resultaten.
Heeft iemand anders nog een idee hoe ik dit proper op kan lossen met een query?
Bedankt voor je reactie Wouter maar het zit hem niet in de backticks. Ik heb eerst gecontroleerd of ik er spaties tussen had zitten maar deze heb in mijn orginele script niets gevonden. Daarna de backticks weggehaald maar heeft geen effect gehad. Ook de tip van Donny nog mee genomen in combinatie met wel en geen backticks maar blijf dezelfde out put houden.
Nog wat sql tips:
Huisdieren is een array. In SQL noemen we dit een One-To-Many relatie (1 persoon kan meerdere huisdieren hebben). Dit lossen we niet op door een comma-seperate value te gebruiken in het veld. We lossen dit op met nog 2 andere tabellen: Huisdieren en Huisdier_Persoon. In Huisdieren staat dan alles over het huisdier en in Huisdier_Persoon wordt de persoon aan een huisdier gekoppeld, in jouw voorbeeld wordt dit:
Nog wat sql tips:
Huisdieren is een array. In SQL noemen we dit een One-To-Many relatie (1 persoon kan meerdere huisdieren hebben). Dit lossen we niet op door een comma-seperate value te gebruiken in het veld. We lossen dit op met nog 2 andere tabellen: Huisdieren en Huisdier_Persoon. In Huisdieren staat dan alles over het huisdier en in Huisdier_Persoon wordt de persoon aan een huisdier gekoppeld, in jouw voorbeeld wordt dit: