Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het intalleren van een CSF firewall. Nou kom ik overal wel wat dingen tegen, maar niet hetgeen dat ik zoek... Ik installeer het via DOS en de handleidingen zijn via een Desktop. Is er iemand in het bezit van een handleiding/tutorial via DOS modus?

Groet
DOS? Het is voor Linux bedoeld.
Of doel je op de commando-regel in Linux? Dat heet de 'shell'... ;-)
Inderdaad Aar, ik doe het in de shell :)
Of de installatie-uitleg pagina leggen ze toch echt de installatie via de shell uit.
Deze manual dus
Momenteel heb ik CSF wel geinstalleerd, hij draait ook prima, maar de testing mode krijg ik niet uit. Ik heb diverse commando's geprobeerd om deze uit te zetten, maar bij vele tutorials staat dat je het via de desktop moet doen, en die heb ik niet geinstalleerd. Is hier een andere manier voor?

[size=xsmall]Toevoeging op 17/06/2013 11:30:04:[/size]

Deze melding krijg ik namelijk: The service 'lfd' on server vps.****.** is currently down
Via de desktop? Ik ben benieuwd welke tutorial dat dan is, want in 99% van de gevallen werken systeembeheerders nooit via de desktop.
Zit er bij jou distro niet standaard iptables op? Dat is een firewall die er volgens mij bijna standaard overal in zit.

Zorg wel dat je natuurlijk geen 2 firewall's gaat gebruiken, anders ben je uren aan het zoeken waar nu het probleem ligt ;-)
/etc/csf/csf.conf, daar moet je TESTING op "0" zetten.

Ook een handige manual is dit:
http://www.liquidweb.com/kb/csf-config-server-firewall-installation/

Voordat je de firewall herstart, zorg dat je een tweede SSH sessie al open hebt staan. Dit om eventuele buitensluiting te voorkomen, waarbij je geen fysieke toegang hebt...
Bijvoorbeeld op een VPS.

Reageren