Hallo,

ik zou graag Piwik op mijn site zetten (mogelijk 1 hosten voor meerdere website's)
nu heb ik al wat gelezen over de cookiewet maar ben er nog niet volledig uit of dit wel mag. Zelf vindt ik al die vragen maar een beetje 'pesten' dus wil ik ze zelf niet op mijn website.

Hoe zit het met deze statistieken? ik heb zelf al wat opgezocht maar dan begonnen ze met 'het mag maar...' of 'geen probleem' of 'je moet het vragen' dus ik heb alles gehoord maar wat is nu juist?

Groeten
Piwik kan zo ingesteld worden dat er geen cookies gebruikt worden, je informatie is wel wat minder dan dat je met Google Analystics zou krijgen. Aan de andere kant je hebt niets met de cookiewet van doen aangezien je geen cookies plaatst.

Voor aanvullende informatie kijk op cookierecht.nl
Amai, net nieuw en al tot Redacteur geschopt (en vaak online en goede antwoorden geven ook ;) ).

Hartelijk bedankt
De minister heeft een wetswijziging voorgesteld waardoor piwik volledig wordt toegestaan, ook met cookies. Zolang je kan aantonen dat deze alleen op jouw website gebruikt worden mag het. Google Analytics wordt gehost op een andere website, dat betekend dat dat niet is toegestaan. (overigens zit chris hier al 1.5 jaar op phphulp)
Wouter J op 21/06/2013 21:02:58

Google Analytics wordt gehost op een andere website, dat betekend dat dat niet is toegestaan.

dus stel het wordt op een andere site gehost (met grotere database mogelijkheden) mag dat dan ook

site1.be (piwik host)
site2.be (website met piwik code "niet gehost")

Wouter J op 21/06/2013 21:02:58

(overigens zit chris hier al 1.5 jaar op phphulp)

Vast een nieuwe profielfoto dan, niet?
1) nee, andere host mag niet
2) ja, andere avatar klopt wel
Hartelijk bedankt, snap niet waarom punt 1 niet maar vooruit dan.
Omdat je het dan deelt met een andere site, en delen van vertrouwelijke informatie mag niet.
Azo, ok bedankt

Reageren