Hoi allemaal,

Ik ben met een inlog script bezig waarbij ik een pagina heb met de volgende (vereenvoudigd weergegeven) opbouw

[script]
<?
require ("banner.php");
?>
<div id=inloggen><iframe></iframe></div>
<?
require ("footer.php");
?>
[/script]

In de div "inloggen" opent dus een iframe waarin de inlog en registratie schermen openen. Nu doet zich het volgende probleem voor: Het iframe is 500x400 px. Als ik nu dus inlog dan opent de nieuwe pagina zich binnen het iframe en niet op een volledig nieuwe pagina.

Is er een mogelijkheid om vanuit een iframe wel een volledig nieuwe pagina te krijgen zoals dat gebeurd na het inloggen op de website van phphulp?

Groet Jimmy
Als het over een nieuwe pagina zou moeten komen waarom staat het dan in een iframe?
Ik zie niet zoveel meerwaarde van een iframe.
Je kunt het attribuut target="_top" toevoegen aan links en formulieren in het iframe.
Dank voor jullie antwoord.

Ik heb een iframe gebruikt omdat het mij op die manier makkelijker leek om terugkerende onderdelen van de website zoals de header en de footer te kunnen oproepen met "require".
Ik ga het allemaal eens onderelkaar zetten zonder de Iframe en kijken of het lukt.

Het lukt me helaas niet met target="_top". Dan krijg ik alsnog dat de nieuwe pagina in het kader vna de Iframe wordt geopend

Kareltje Van de rVeen op 16/07/2013 16:28:45

...Ik heb een iframe gebruikt omdat het mij op die manier makkelijker leek om terugkerende onderdelen van de website zoals de header en de footer te kunnen oproepen met "require"...

Dat vind ik niet.

iframes laten je toe om pagina's te laden als je geen php, geen require of include hebt.

Als je wel php hebt, en je kan requiren en includen, zie ik niet in waarom je nog een iframe zou kunnen gebruiken.

Reageren