Ik stuur gegevens met PHP naar een SQL-file, zie onderstaand eendeel van de code.
De php-files en de SQL-file staan op de server
In phpMyAdmin is te zien dat de code werkt en de SQL wordt aangevuld met data. Alle variabelen worden juist verwerkt, en het script loopt t/m "Successful";

Echter...op de server wordt deze SQL-file niet geupdate.
VRAAG: WAT DOE IK FOUT ???

deel van de code (excl.inloggegevens):

<?php
$host="localhost";

// Connect to server and select database.
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

$name="klara";
$email="[email protected]";

// Insert data into mysql
//$sql="INSERT INTO $tbl_name(name, lastname, email)VALUES('$name', '$lastname', '$email')";
$sql="INSERT INTO $tbl_name(name, email)VALUES('$name', '$email')";
$result=mysql_query($sql);

// if successfully insert data into database, displays message "Successful".
if($result){
echo "Successful";
echo "<BR>";
//echo "<a href='insert.php'>Back to main page</a>";
}

else {
echo "ERROR";
}
?>

<?php
// close connection
mysql_close();
ik heb de link aangepast op vorig bericht...
misschien staat hierin meer info.
Nee, dit is nog steeds vanuit PhpMyAdmin.. Wat is de output van het script wat je hebt gemaakt? In datzelfde script, waar heb je $tbl_name opgegeven? Die bestaat namelijk niet in dat script, dus grote kans dat de query niet wordt uitgevoerd.. Dus, nogmaals, wat is de output?
Zoals te zien is in de afbeelding, zie link vorig bericht, krijgt de variabele $tbl_name de waarde "2SQL".

$db_name="_firstSQL"; // Database name
$tbl_name="2SQL"; // Table name

ik start connectTest2.php (op de server) via de Firefox browser en heb als output een lege pagina (".../connectTest2.php") met de volgende text: Succesvol geplaatst.

de connectTest2.php-file en de _firstSQL.sql staan rechtstreeks in de "public_html" - folder.
Ik zou toch verwachten dat de _ firstSQL.sql geupdate is, inclusief data, nadat bovenstaand succesvol is uitgevoerd.

Heeft iemand misschien een "test-script" zodat ik bovenstaand op een andere manier kan testen/uitvoeren?

Wat bedoel je met "Ik zou toch verwachten dat de _ firstSQL.sql geupdate is". Er is helemaal geen .sql file. MySQL slaat data op in een .MYD file en de index gegevens in een .MYI file. maar daar moet je nooit in gaan kijken of klooien, want dat helpt echt je database om zeep. Als je op een shared host zit dan zie je die MySQL files overigens ook helemaal niet, want die staan ergens in de MySQL directory waar je dan niet bij kunt.
oké...ik dacht dat de data in het .sql-bestand werd opgeslagen (sorry, ik heb nog geen ervaring met databases) Hoe kan ik de inhoud van de MySQLdata zien, bijvoorbeeld een check of er juiste data instaat?
Hoe kan ik de inhoud van de MySQL-data leegmaken?
Via phpmyadmin van je host is waarschijnlijk het makkelijkst.
Ok allemaal bedankt!
Ik ga me verder in deze materie verdiepen.

Groeten,
J Dunnewijk

Reageren