Ola,

Heeft iemand hier verstand van het instellen van draadloos internet? Bij mijn moeder werkt het internet al een tijdje niet meer. Naar eigen zeggen heeft ze niks aangepast.

Het gaat om een draadloos Speedtouch modem 120g.

De signaalsterkte lijkt me prima. Hij geeft 93% aan. Echter, bij het icoontje rechtsonder staat "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden." Ik heb de verbinding al proberen te herstellen, te vernieuwen, uit- en weer ingeschakeld. Allemaal zonder succes. Telkens weer komt de melding "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden." terug en het internet werkt dus niet. Ik heb ook de modem zelf aan- en uitgezet, maar ook weer zonder succes. Heeft iemand nog tips wat ik kan proberen?
Kan je de router wel vinden?
Ja, het modem (als je dat bedoelt) staat in een lijstje en die kan ik ook selecteren.
Misschien de router eens resetten? Het ligt aan de router, dat kun je nu wel vaststellen.
Heb ik ook wel eens last van.
Telefoon (Android) zegt dan dat hij het IP-adres aan het verkrijgen is.

Stekker uit de modem, 10 seconden wachten, stekker erin en na 30 seconden werkt het weer.
Maar zoals ik al zei heb ik de modem een tijdje uitgezet en daarna weer aangezet, maar nog steeds diezelfde melding. Dat lijkt dus niet de oplossing te zijn.

Zou zoiets kunnen liggen aan de key? Er zit een programma bij waarin ik een key en een channel kan instellen. Volgens mij staat ie op WEP en ik dacht 40/60 of zoiets maar dat weet ik niet zeker. Anyhow. Ik kan daar dus in dat programmaatje een key invoeren, maar hoe krijg ik die key in het modem zelf? Hoe kan ik dat instellen?
Laptop aan het modem koppelen dan kan je met de browser het modem instellen. Dus dan kan je ook de key vinden die daar is ingesteld.
Helaas heb ik geen laptop...
Is er aan andere manier? Ik dacht dat zo'n modem een eigen ip-adres had ofzo? Of is dat niet zo?

Reageren