Hallo, misschien niet een goede titel maar,,, hoe krijg ik het voor elkaar om in een textarea de text niet door te laten lopen maar op de volgende regel door laten gaan wanneer mensen een heel verhaal intikken?

Ik ben het zelf nooit tegengekomen dit probleem maar nu vraag ik me toch af of dit mogelijk is en hoe..
Wat bedoel je precies? Dat na elke . een nieuwe regel begint, of dat wanneer je aan het einde van je div komt de tekst na het laatste woord op een nieuwe regel begint?

Toevoeging op 21/08/2013 17:17:38:

@Ceasar, lijkt me dat Reshad het net andersom wil dan jou voorbeeld.
@Chris ja dat wanneer ik het einde van de div bereik hij verder gaat op de nieuwe regel.
En dat doet hij toch automatisch? Als je <textarea> gebruikt, zoals de snelkiezer hieronder en je typt een lange zin, dan gaat hij vanzelf naar regel 2.

Dus... wat bedoel je precies?

Waar doet het zich voor? Online-voorbeeld MET css ergens? Want in CSS is het wellicht wel te verbouwen met text-wrap en/of overflow.
Wat Eddy zegt, gewoon een word-wrap: break-word en/of overflow: hidden gebruiken. In mijn geval lost dit altijd het probleem op, en breekt hij op woorden en niet individuele letters/karakters.

Reageren