Hallo,
Ik heb een script gemaakt die moet kijken of een show geactiveerd is of niet, nou krijg ik deze error:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'show WHERE actief= `nee`' at line 1

De error zit hier
$query = "SELECT * FROM show WHERE actief= `nee`"; 

Maar naar mijn weten heb ik het goed ingevuld, ik heb zelf ook nog geprobeerd om 'nee' te gebruiken alleen dat baat er niet bij.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

[edit]Topictitel gewijzigd[/edit]
enkele quotes ipv bakcticks. spatie voor de = weg. dat moet m zijn geloof ik, verder is selecteren met * een slecht gebruik, benoem al je velden die je wil hebben

Toevoeging op 28/08/2013 19:43:12:

pas je titel aub aan naar iets meerzeggender alstjeblieft
De backticks vervangen door quotes is inderdaad wel een punt, maar niet het enige. Het andere probleem (waar de foutmelding ook over gaat), is het gebruik van show als tabel naam. show is een reserved word en moet je dus niet gebruiken voor tabel of kolomnamen.

De hele lijst met reserved words: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/reserved-words.html
topictitel gewijzigd, let hier de volgende keer op :)

je gebruikt backticks (`) ipv single quotes (') of double quotes (") waardoor mysql het ziet als een veld in plaats van een waarde.
ah erwin idd, ik vergeet die reserved words altijd, welke dat zijn...

Reageren