Hoi iedereen, iemand een oplossing voor onderstaand probleem?

Ik ben met mijn htaccess file bezig en wil een "schone" url schrijven.
Ik gebruik onderstaande twee regels om de linke te herschrijven.
Echter werkt dit niet naar behoren.

RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.html$ site.php?menu_aanhef=$1&select_vakgebied=$2 [L]
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.html$ site.php?menu_aanhef=$1&pakket_soort=$2 [L]

Stel ik heeft ../home/auto.html in dan krijg ik alle resultaten te zien van de afdeling auto's
Geef ik vervolgens home/pakket1.html in krijg ik ook de pagina van auto's te zien.

Hoe komt dit?
Moet ik $1 en $2 op de tweede regel vervangen door $3 en $4 zodat zij een unieke naam hebben,
of moet ik de url op een andere manier herschrijven?

Alvast bedankt!
kun je me eens wat meer uitleg geven, hoe werkt de site (urls) zonder die url rewrite

Wat heb je voor url?
Wat wil je hebben voor url?
Php knipper op 31/08/2013 15:19:55

kun je me eens wat meer uitleg geven, hoe werkt de site (urls) zonder die url rewrite

Wat heb je voor url?
Wat wil je hebben voor url?

De links die ik nu heb zonder url rewrite zijn:
site.php?menu_aanhef=home&select_vakgebied=auto
site.php?menu_aanhef=registreer&pakket_soort=pakket_pro

De links zoals ze herschreven moeten worden:
/home/auto.html
/registreer/pakket_pro.html

Als er een bezoeker op de homepagina de categorie auto's aanklikt komt hij dus op de eerste link terecht.

Wanneer een bezoeker zich naar de registreerpagina begeeft en het pro pakket neemt zou hij op de tweede link terecht moeten komen wanneer de url_rewrite actief is. Echter komt hij dan op de homepagina terecht en de afdeling pakket_pro wordt niet herkent want de variabel "pakket_soort" is daar niet actief.

Het rewrite script wat ik op de moment gebruik is:
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.html$ site.php?menu_aanhef=$1&select_vakgebied=$2 [L]

#REGISTRATIE PAGINA MET PAKKET KEUZE
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.html$ site.php?menu_aanhef=$1&pakket_soort=$2 [L]

Ik denk dat het probleem komt doordat de te herschrijven variabel menu_aanhef $1 hetzelfde is bij beide regels. Echter wordt $2 twee keer aangeroepen door twee verschillende variabelen. Klopt dit? En hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt!

Reageren