Beste leden,

ik ben bezig met het maken van een php script om iets te gaan testen wat mij niet helemaal lukt. Ik weet niet bij welke punt het fout gaat, maar ik denk dat jullie dat wel zien. Ik ben bezig met het maken van een calculator waarbij je een start bedrag hebt en een vaste aanvullende bedrag per dag. Het moet zo jij typt in wat je startbedrag is en je vaste aanvullende bedrag per dag. De calculator moet zelf dan uitrekening wat die gene binnen een maand (maand is gelijk aan 30 dagen welke maand het ook is) heeft bijvoorbeeld start € 10 aanvullende € 1 dan moet de calculator 1*30 30+inlegbedrag = totaal € 40. Maar dit lukt niet volgens mij gaat het mis bij de terugkoppeling ik hoor het graag van jullie. Ik ben een beginnende php'er hierbij. Hieronder mijn php en html script

Met vriendelijke groet,

Hasan

<!DOCTYPE HTML>
<HTML>
<BODY>
<form action = "berekening.php" method = "post">
<P>Inleg bedrag:
<INPUT TYPE="text" SIZE=5 NAME="Startkapitaal"
BR>
<P>Aangroei:
<INPUT TYPE="text" SIZE=5 NAME="Aangroei"
<BR>
<P><INPUT TYPE="submit" NAME="Stuur op" VALUE="Stuur op">
</FORM>
</BODY>
</HTML>

<?php
if (Isset ($_POST["Stuur op"]))
{
$_POST["Startkapitaal"] = " ";
$_POST["Aangroei"] = " ";
$Total = $_POST["Aangroei"] * 12;
print $Total;
}
?>
Er staan nogal wat foutjes in je script:
1) check je html tags. Je sluit beide input tags niet af en een br tag mist een kleiner dan teken om de tag te openen. Door die invalide html zal er al genoeg mis gaan
2) geen enkele paragraph in je html wordt afgesloten
3) als html en php in 1 bestand staat dan gaat het fout omdat je iets probeert te printen na de afsluitende html tag. In principe kan er niets na die html tag komen.
4) gebruik voor de namen van je inputs geen spaties, enkel letters (bij voorkeur kleine), underscores en desnoods cijfers, niets anders. Alle andere karakters dan genoemde kunnen voor problemen gaan zorgen.
5) niet helemaal zeker of het voor problemen zorgt, maar volgens mij moet je geen spaties gebruiken tussen html attribuut naam het = teken en de waarde
6) in je php script zet je eerst $_POST["Aangroei"] op een lege string en dan wil je het gebruiken voor een berekening. Dat werkt dus niet meer, want je bent inmiddels de data kwijt die de gebruiker heeft ingevuld.

Reageren