Hoi allemaal,

Ik wil een bepaalde tekst strippen. Grotendeels gelukt, maar loop op een klein dingetje vast:

Hetgeen te strippen: [email protected]
Nou zou ik kunnen substr en dan vanaf 6 tekens tonen... Echter is het probleem: die 21282 is niet van het email, maar het ID. Dus eind resultaat zou moeten zijn: [email protected]

Het probleem waar ik tegenaanloop: de eerste 5 tekens kunnen variaren van 1 tot 5 tekens... Hoe los ik dit op? Voorbeelden:

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
Als ik dit explode: [email protected] f788893aa8dd3c6be9dc46ceceea43c9 en dan de eerste array kies dus $exploded[0]; dan krijg ik hetzelfde resultaat. Enig idee hoe dat kan?
Vrij onduidelijk... ;) kun je misschien een code voorbeeldje geven?

En overigens zijn arrays relatief traag in php. Dus ik zou zo veel mogelijk de string functie (trim) gebruiken ipv explode of de PCRE library (welke al helemaal traag is)
Voorbeeld mail is: [email protected] staat in de database (het staat precies zoals omschreven)

stap 1: het ID weghalen. Overblijfsel: [email protected] staat in de database
stap 2: email adres bewaren, de rest verwijderen. Exploden op spaties. Dit zou moeten resulteren in:

$var[0] = [email protected]
$var[1] = staat
$var[2] = in
$var[3] = de
$var[4] = database

Als ik nu echo $var[0] doe, krijg ik [email protected] staat in, de explode werkt niet helemaal lekker...

Toevoeging op 11/09/2013 23:11:52:

Hij pakt de spatie niet na het .nl of .com
Dan is het waarschijnlijk geen spatie.
Misschien een tab?
Hoe krijg ik ht voor mekaar te zien wat het is? Je kan het toch omzetten naar: [email protected] €? Dan kan ik daarop exploden...
for($i=0;$i<strlen($var);$i++) echo ord($var[$i]).' ';
Ik weet wat het is, het is een ENTER. Hoe wijzig ik dat?
explode op chr(13)
Ik heb het al veranderd. Ik heb er een input type text van gemaakt ipv textarea

Reageren