Ik ben bezig met het bouwen van een CMS systeem. Hier wil ik nu dan eindelijk een WYSIWYG editor inmaken. Dat is ook allemaal het probleem niet, het OOP gaat ook steeds beter dus veel vooruitgang.
Ik zit alleen met het punt hoe wil ik mijn data eigenlijk opslaan... Vele browsers geven verschillende HTML in de editor. Zo krijg ik bij firefox in een klap inline CSS binnen alle <p> tags. Terwijl mijn Chrome browser dat lekker laat voor wat het is.
Nu vind ik het geen werelds probleem om de simpele HTML tags puur in me database te gooien, maar om nou al die inline CSS er in te gooien. Nee geen goed plan.
Toen dacht ik, strip_tags perfect! Probleem komt echter pas als een gebruiker zijn tekst in het midden of rechts uit wil lijnen. Dat gaat niet want ik accepteer de <p> tag niet. Vele functies gevonden en bedacht om de html te verwijderen, maar om dat ene attribuut van het style element er in te laten blijkt toch wel een struikelblok.
Heeft iemand hier wellicht een geniale ingeving over? Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ondertussen lees ik mij nog dood over Reguliere Expressies want daar blijf ik voorlopig nog op haperen...
------------------------------------------------
EDIT
Hard werken loont blijkt maar weer, na 2 dagen zoeken en lezen ben ik nu doorgeslagen en heb vanalles in elkaar zitten prutsen.
Uiteindelijk moet dit de oplossing worden:
<?php
$string = '<p style="text-align:center; color: #00FF00;">Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.</p>';
$string = preg_replace('#\<p style="text-align:(.+?);(.+?)"\>(.+?)</p\>#si', '[\\1]\\3[/\\1]', $string);
echo $string;
?>
------------------------------------------------
EDIT
Ik zit nu alleen nog met het feit dat doordat ik nu het style atribuut toesta, dit dus ook voor kan komen in een <b> tag of iets dergelijks...