Beste,

Ik heb eerlijk gezegd de volledige basis van php, en kan er alles mee maken dat ik wil.
Heb gewerkt aan een project die 6 maanden duurde, en nu wil ik iets anders gaan doen.

Echte computerprogramma's schrijven !
De bedoeling is om een Photo Management System te maken, met daarbij ook een website.

Via een programma zouden ze naam, beschrijving, ... kunnen toevoegen aan een afbeelding.
Daarna selecteren ze de afbeeldingen, en verplaatsen ze die naar een map op de server.

MAAR!
Telkens als ze een afbeelding uploaden op de server, wordt er een record aangemaakt in de database
Er worden dan automatisch ook 2 afbeeldingen van gemaakt: één met watermerk, en één zonder.

De moeilijkheid om dit alleen in de browser te doen is, als je de browser sluit, is alles verloren, je weet niet meer waar je zat ... Het uploaden is onderbroken, en een programma is denk ik handiger

Ik wil het zoals FileZilla doen, daar kan je zien welk bestand hij aan het uploaden is ...
Dus daarom kies ik voor een programma in C++

Maar dan zit ik met vragen,
Ik heb een kleine tutorial gelezen van C++, nog niets uitgeprobeerd, maar eerst en vooral:

- Welke Compiler raden jullie me aan?
- De layout zou ook zeer mooi moeten zijn, maar ik weet niet hoe je dit doet? Iemand ervaring hiermee?
- Handige Tutorials zijn welkom !
- Is dit haalbaar denk je?

Het zal me veel tijd & moeite kosten, maar dit is echt een uitdaging voor me, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen in het begin :)

Mvg,
Diov
Wat wil je nu precies gaan maken?
Iets wat web based kan praten met de server of een stand alone pr op gramma?
Waarom dan in c++?

Als je c++ wil doen raad ik je aan om qt te gebruiken. Heb er niet veel ervaring mee maar daar staan al wat voorbeelden in
Een programma op de computer, die dingen op de server zet.

C++ is een computertaal die ook door mac ondersteund wordt, en dus moet je niet alles 2x gaan scripten.

En wat doet Qt exact?
Dus eigenlijk gewoon een ftp client.
Dan zou ik voor qt samen met gcc gaan.
Hoi Bedankt !

Ik kan nu ook html 5 gebruiken, zeer handig :)
Javascript kan ik ook gebruiken.

Maar hoe voeg ik dan echte code toe? (Als je op een button drukt, dat er een postback ofzo iets is .. ) ?
Diov, waarom gebruik je geen cSharp?

Reageren