Hallo,

Mijn webhost heeft recent de PHP versie verhoogd naar 5.3.x . Sindsdien heb ik problemen met een klein stukje script. Is er iemand die weet hoe ik dit moet aanpassen om het weer "correct" te krijgen?

<?php
$fp=fopen("counter/mario_adventure_counter.txt","r+");
flock($fp,1);
$count=fgets($fp,6);
$count+=1;
rewind($fp);
fputs($fp,$count);
flock($fp,3);
fclose($fp);
header ("location: http://www.okimpala.com/patches/Mario_Adventure.zip";);
exit();
?>

En de foutmeldingen die ik nu krijg:

Warning: fopen(counter/mario_adventure_counter.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 2

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 3

Warning: fgets(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 4

Warning: rewind(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 6

Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 7

Warning: flock() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 8

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 9

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php:2) in /home/okimpa01/domains/okimpala.com/public_html/download/mario_adventure_download.php on line 10

Alvast bedankt voor de hulp!
Het lijkt mij niks met een update te maken te hebben, maar met de rechten van het bestand welke niet gelezen en beschreven kan worden. Probeer eens chmod 755
Nope. Dat is het zeker niet. De rechten van het bestand heb ik al verruimd, maar dat helpt niet. Bovendien is het probleem ook meteen weer weg als ik de PHP versie downgrade (hetgeen nog 6 weken kan).
Is dat niet omdat je nieuwe PHP-versie vanuit een andere map rekent?
Want hij kan het bestand gewoon niet openen...
Even opmerken ...
Het gaat enkel om de eerste error.
Alle volgende errors zijn hier niet van belang. Als je het bestand niet kan lezen, zal uiteraard al de rest ook mislukken.

Maar waarom dus die eerste error?
Tja, ik zou ook zeggen dat het aan de rechten ligt (dat zegt php zelf).

Kan je dit uitvoeren?
<?php
echo file_get_contents("counter/mario_adventure_counter.txt");
?>
Hallo,

Dit kan ik inderdaad uitvoeren. Hij geeft dan de waarde terug die in mario_adventure_counter.txt staat... Iemand een idee wat hier aan de hand is? :-s
Zet de chmod van het bestand eens op 0777
Hallo,

Alleen de CHMOD van het bestand wijzigen loste het niet op. De oplossing was uiteindelijk heel simpel, maar ook enigszins vreemd. De CHMOD van de bovenliggende DIRECTORY wijzigen naar 777 én de CHMOD van het bestand wijzigen naar CHMOD 777. Dat is merkwaarkdig, want als ik terugschakel naar de vorige versie van PHP, dan werkt het wel met beperkte rechten... :-s

Bedankt iedereen voor de suggesties en de hulp! :-) Topic kan gesloten worden.
Fijn dat het opgelost is, hoewel het naar mijn idee een vreemde configuratiefout op de server lijkt, waarover de serverbeheerder zich beter kan uitspreken.

Verder gaat dit topic niet op slot. Het zal vanzelf wel naar de bodem zakken. ;-)

Reageren