Ben bezig met een lay-out waarbij ik op de achtergrond een foto heb (over het hele scherm gevuld). Daarboven heb ik een content layer welke een opacity van 0.8 heeft. In de content heb ik een youtube video geplaatst. Boven de content heb ik een navigatie balk (met submenu's, horizontaal)Na lang zoeken kreeg ik het eindelijk voor elkaar dat het submenu bij hover niet achter het youtube filpje terecht kwam. Dit door gebruik te maken van '?wmode=opaque' achter de url van de youtube film.

Echter is het filpje nu wel transparant geworden (opacity 0.8). Iemand een idee hoe ik gewoon de opacity van de video op 1.0 krijg en de content layer 0.8 blijft?

Heb al geprobeerd een zwarte div erachter te plaatsen maar dat hielp niet.

css youtube-player:

.youtube-player {
	height: 495px;
	width: 880px;
	background-color: #000;
	opacity: 1.0;
}

css content

.content > article {
	min-height: 200px;
	width: 880px;
	background: #000;
	opacity: 0.9;
	border-radius: 10px;
	padding: 10px;
}

Html

<iframe class="youtube-player" src="//www.youtube.com/embed/(doet er niet toe?)?wmode=opaque" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
In plaats van:

background-color: #000;
opacity: 1.0;

Gebruik:

background-color: rgba(0, 0, 0, 0.8);
Helaas, dat was niet de oplossing

De video blijft tranparant, had ook nog geprobeerd de 0.8 te veranderen naar 1.0 (om hem juist niet transparante te maken) maar dat hielp ook niet.
Een onderliggend element van een element dat transparant is, kan niet meer minder-transparant worden.

Dus als <body> opacity:0.5 heeft, kan <body><nav> niet opacity:1.0 krijgen.
Ik heb hier ook wel eens mee gestoeid en dingen als opacity: 2.5 geprobeerd.

Enige oplossing was het element niet transparant te maken, maar een transparante achtergrond.
Kan je je pagina online tonen of nagenoeg namaken op jsFiddle of zo?
Desnoods de foto op achtergrond, daarover een layer met rgba() zodat je geheel geen transparantie gebruikt?

Toevoeging op 12/10/2013 17:19:06:

Dit was trouwens dat topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/opacity-probleem/91775/

Reageren