Ik krijg volgende error bij de uitvoer van een taak in mijn webapplicatie:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Users/Olivier/Sites/videotheek/data/dbconfig.class.php:9) in /Users/Olivier/Sites/videotheek/verwijdertitel.php on line 8

Zo ziet mijn dbconfig.class.php eruit:

<?php
class DBConfig {
public static $DB_CONNSTRING = "mysql:host=127.0.0.1;dbname=videotheek";
public static $DB_USERNAME = "gebruiker";
public static $DB_PASSWORD = "gebruikerpsw";
}
?>

verwijdertitel.php is een controller en ziet er als volgt uit:

<?php
require_once 'business/exemplaarservice.class.php';
require_once 'business/filmservice.class.php';

if(isset($_GET["action"]) && $_GET["action"] == "delete"){
ExemplaarService::verwijderAlleMetId($_POST["id"]);
FilmService::verwijderFilm($_POST["id"]);
header ("location:toonallefilms.php");
exit(0);
}else {
$FilmLijst = FilmService::toonAlleFilms();
include_once 'presentation/verwijdertitelform.php';
}
?>

Het begint irritant te worden.. Alle hulp is welkom

groetjes

Olivier

- 90% van het programmeren is errors oplossen, verzin een betere topic titel
- irriteer je niet, het is maar een simpel ding dat niks anders doet dan proberen uit te voeren wat jij hem op geeft
- google eens de foutmelding met regelnummer en bestandsnaam eruit gehaalt
Tip: als een bestand alleen PHP bevat gebruik je geen "?>". Het is ietsjes sneller, geen trailing whitespace en minder typewerk.
Ja, zeker als dat bestanden zijn met config gegevens.
Die ?> is nergens voor nodig; het weglaten helpt je.
Alvast bedankt voor de reacties. ?> laat ik voortaan weg. Het lost wel mijn probleem niet op. Op google kon ik vinden dat de mogelijke oorzaak is dat 'output_buffering' in de php.ini file op Off staat, ik heb deze veranderd naar On. Nu wordt er helemaal niks meer weergegeven en krijg ik volgende errors:

Warning: Unknown: failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/Users/Olivier/Sites/videotheek/voegnieuwexemplaartoe.php' (include_path='.:/usr/local/php5/lib/php') in Unknown on line 0

Ik weet niet of het belangrijk is maar zou het kunnen dat het iets te maken heeft met het feit dat ik op een mac werk? Heeft het zin om php te herinstalleren?

Dank voor de hulp!
Staan je rechten wel goed van het bestand wat je wilt includeren?
De rechten stonden goed. Alles werkt ondertussen naar behoren. Ik had mijn applicatie gekopieerd van een andere pc naar mijn mac en ik wist dat de code correct werkte op de pc. Nu was dat niet het geval op mijn laptop en ben ik hier en daar wat gaan veranderen waardoor ik errors begon te krijgen. De database op mijn laptop was verouderd waardoor de applicatie niet werkte. Die is nu bijgewerkt en probleem opgelost :-)

Reageren