ik heb een zoekveld op mijn site. ik zoek in meerdere tabellen maar het lukt mij niet om dat in 1 query te zetten. Nu heb ik dit opgelost door voor elke tabel een aparte pagina te maken. deze pagina's include ik dan bij elkaar in 1 pagina en zo wordt alles netjes weergegeven. nu is alleen het probleem dat als hij niks kan vinden wil ik dat hij zegt geen resultaten gevonden. Ik dacht zelf dat als ik bij de zoekpagina's een if statement neer zet met als rsultaat 0 is dat hij dan een variabel aanmaak. deze roep ik dan allemaal op in de resultaten pagina zodat hij kan zeggen of hij geen resultaten heeft.
zal even de codes neer zetten.
<?php
//dit is de code voor de zoekpagina, zo heb ik er vier voor vier verschillende tabellen
$rks_s1 = "vierkleuren";
$SQL_s1 = "SELECT id, nummer, titel, jaar, IF (users_id IS NULL, 0, 1) AS heb_ik FROM ".$rks_s1." LEFT JOIN users_reeksen ON( ".$rks_s1."_id = id AND users_id = ".$_SESSION['user_id'].") WHERE titel LIKE '%" . $zoekterm . "%'";
$result_s1 = mysql_query($SQL_s1);
if(mysql_num_rows($result_s1) == 0){
//hier is dan de variabel
$leeg = "leeg";
}else{
//hier is dan de resultaten pagina
include('zoek_vierkleuren.php');
include('zoek_blauw.php');
include('zoek_vl_ongekleurd.php');
include('zoek_vl_twee_kleuren.php');
//hier wil ik dus 4 variabelen terug laten komen voor als ze allemaal niks op leveren
if($leeg, $leeg2 == 0){
If ($leeg = "leeg"){
echo $leeg;
}else{
echo "wel";
}
?>
Ik snap dat dit niet de schoonheidsprijs verdien (denk ik). als er betere suggesties zijn dan hoor ik dat uiteraard graag.
groeten