Is er een manier dat ik door middel van PHP een scriptje kan maken die begint op een totaal van 0, maar die met stapjes van 1 te verhogen / te verlagen is, echter met een restrictie voor een negatief getal? Het komt dus kortom neer op twee buttons "+" en "-" die beide invloed hebben op een (textbox?) die een totaal groter of gelijk aan 0 laat zien. Het is niet erg als je eerst berekenen moet klikken, maar het is wel belangrijk dat na het berekenen je weer door kan gaan met het oude subtotaal, en dus niet overnieuw hoeft te beginnen.
Zelf heb ik erg weinig PHP kennis en dus ook geen idee hoe ik dit moet doen. Ik had het idee dat de buttonkliks er voor zouden zorgen dat in een apart documentje een totaal werd bewerkt, zodat je op die manier er dus later weer verder mee kan, maar zoals ik al aangeef: waarschijnlijk is dit een dom idee.
Ook weet ik dat dit waarschijnlijk in andere talen makkelijker is, maar ik zou het graag in PHP willlen hebben. Hopelijk kom ik hier verder, alle hulp is welkom, bedankt!
Je wilt een input die op- en aftelt en dit direct opslaat zodat je een dag later vanaf dat getal verder kan?
Ik zal hiervoor <input type="number" /> gebruiken i.c.m. AJAX.
Je wilt een input die op- en aftelt en dit direct opslaat zodat je een dag later vanaf dat getal verder kan?
Ik zal hiervoor <input type="number" /> gebruiken i.c.m. AJAX.
Precies :) - in dit geval zorgt Ajax voor het realtime updaten toch? Als ik met niet vergis. Zijn hier ook uitleggen over aanwezig op internet, of specifieke zoektermen die veel zullen opleveren? Bedankt!
Johan
[size=xsmall]Toevoeging op 25/10/2013 13:14:52:[/size]
Ja met Ajax kun je realtime, bij elke click, verandering of bepaalde tijd, een actie uitvoeren.
Je kunt Ajax data laten weg schrijven naar een php bestand, en dit bestand handelt het verder af (opslaan in database bijvoorbeeld).
Mooi dat het is opgelost. Delen mag altijd zodat anderen die dit topic lezen er ook wat van kunnen leren.
[size=xsmall]Toevoeging op 25/10/2013 14:52:56:[/size]
Ik heb zelf ook een voorbeeld gemaakt zoals het zou kunnen met jQuery/Ajax
I.p.v. SESSION kun je een Database gebruiken. Dan zou je wanneer de query fout gaat dit in de error kunnen zetten.
Je kunt de Array uiteraard vullen met meer gegevens uit de database.