na heel veel tips op het PHP beginners forum, was ik zo fier dat mijn PHP tool er toch al een beetje meer professioneel begon uit te zien. Daarom besloot ik de hele code eens online te gooien op mijn testsite.
Het plezier was echter van korte duur... Ik merkte al snel op mijn berekening pagina dat een stuk code gewoon niet werkt.
Ik stelde me natuurlijk de vraag : "Wat is er aan de hand". Daarom probeerde ik wat met var_dumps en prints en alerts tot een reden te komen. En ik denk de reden gevonden te hebben, maar begrijp niet wat er mis kan zijn.
In een eerste pagina voeg ik wat producten toe aan een array die dan via JSON_DECODE in javascript wordt omgebouwd tot een JSON string. Als ik dan submit doe, dan wordt in de volgende pagina een berekening gestart die deze JSON string gaat evalueren;
Ik merk echter de de string in de berekening pagina er helemaal anders uit ziet op mijn lokale test server (WAMP) en de online test server.
Dit is de inhoud van het veld die door PHP wordt getoond via een $_POST :
LOKAAL
string '[{"lengte":"100","hoogte":"10","aantal":"1"}]' (length=45)ONLINE
string(57) "[{\"lengte\":\"100\",\"hoogte\":\"10\",\"aantal\":\"1\"}]" In de PHP code doe ik dan een JSON_DECODE en dit geeft bij de ONLINE versie problemen.
Heeft iemand ENIG idee wat ik mis doe ? Of iemand die weet of er een server instelling is die hiervoor verantwoordelijk is ?
Ik zou eeuwig dankbaar zijn, want ik zie geen oplossing.
Vriendelijke groeten en alvast bedankt,
Davy