Ik zou graag via een formulier een Belgische bankoverschrijvingsopdracht (http://www.fanfare-eendracht-vrasene.be/_KFEV_Documents/Artikels/Overschrijving%20fanfare.jpg) willen mailen. In het formulier wordt gevraagd achter de gegevens en wordt ook het bedrag bepaald die moeten worden ingevuld op de overschrijving.
Ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen, heb al gezocht op het web. Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden is fpdf, maar dit biedt niet echt een duidelijk antwoord.
Met fpdf kun je een pdf genereren.
Jij hebt een plaatje, en je wilt hier tekst op zetten en vervolgens mailen?
Om iets aan een plaatje toe te voegen gebruik je de GD library
Je kunt een PDF-formulier gebruiken: een PDF met een ingebouwd formulier. Je mailt dan de PDF, de ontvanger vult de PDF in en retourneert de ingevulde PDF. Nederlandse verzekeringsmaatschappijen gebruiken dat bijvoorbeeld voor schadeformulieren.
Is het je meer te doen om het printen van vooraf ingevulde overschrijvingskaarten, dan kun je waarschijnlijk beter een webapplicatie gebruiken met een webformulier dat lijkt op een overschrijvingskaart. Een mail die vraagt om bank- en persoonsgegevens zal namelijk vaak worden geblokkeerd vanwege phishing. Grote kans dat lang niet iedereen de mail ziet, laat staan de gevraagde gegevens per mail retourneert.
Bedankt voor de reacties, maar ik zal mijn vraag beter moeten formuleren.
De Belgische overschrijving mag worden weggelaten, vanaf januari 2014 wordt er de standaard SEPA-overschrijving gebruikt.
De bedoeling is dat iemand zich inschrijft in een vereniging, gegevens worden hierbij gevraagd via een online formulier. Door op de submit button te klikken, is het de bedoeling dat er automatisch een mail wordt gestuurd als bevestiging van de inschrijving. In die mail zit dan een bijlage, liefst .pdf: het overschrijvingsformulier. Op dit formulier moet dus de naam en rekeningnummer van de vereniging vermeld staan, wat dus standaard is. Waar ik over struikel is dus het genereren van de validatiecode en het bedrag dat ook ingevuld moet zijn.
Via fpdf weet ik niet hoe dit voor elkaar te krijgen. Ben daar ook volledig leek in. Het creƫren van zo'n simpel bestand, zou me wel lukken, maar een sepaformulier...
Ik heb ook gezocht naar een xml van zo'n sepaformulier, maar heb ook hier totaal geen kennis van.