Door
Fth lalala
op 05-11-2013 16:37
gewijzigd op 05-11-2013 16:38
951 views
Beste Leden,
Ik ben bezig met een systeem, maar ik vraag me iets af.
Het is een soort systeem voor medewerkers binnen een bedrijf en de medewerkers kunnen bijvoorbeeld nieuws posten.
Mijn vraag is hoe ik het zo kan programmeren dat je kan laten zien door wie je nieuws is gezien (alle medewerkers mogen en kunnen dit zien).
Hoe denk je dat je aan dit aan de slag kan zonder dat je zelf een inlogsysteem kan maken? Ik zou zeggen: leer eerst voldoende PHP zodat je dit alleen kan zonder enige tutorial of voorgekauwde code.
Maar zo is het concept: pagina open => controlen of er ingelogd is => Kijken of een user_id in de gelezen tabel staat, zoniet: user_id toevoegen aan een tabel => op het nieuwsartikel alle userids uitlezen en de correcte naam weergeven.
Als iemand dus een nieuws item bekijkt voeg je een record in de koppel tabel met het news_id en de user_id. Aan de hand van deze tabel kun je dus kijken wie allemaal het item heeft bekeken.
Hoe denk je dat je aan dit aan de slag kan zonder dat je zelf een inlogsysteem kan maken? Ik zou zeggen: leer eerst voldoende PHP zodat je dit alleen kan zonder enige tutorial of voorgekauwde code.
Maar zo is het concept: pagina open => controlen of er ingelogd is => Kijken of een user_id in de gelezen tabel staat, zoniet: user_id toevoegen aan een tabel => op het nieuwsartikel alle userids uitlezen en de correcte naam weergeven.
Hey Raoul,
Begrijp me niet verkeerd, maar er staat nergens dat ik niet in php kan programmeren, maar misschien vind ik die inlog systeem goed genoeg en heb ik geen zin om een nieuwe te programmeren.
Toch bedankt voor je reactie.
Mvg,
Fatih
[size=xsmall]Toevoeging op 05/11/2013 16:51:55:[/size]
Hertog Jan op 05/11/2013 16:46:31
Gewoon een koppel tabel maken:
Nieuws tabel:
id int(11) auto_incement primary key
title varchar(255)
content text
etc
Als iemand dus een nieuws item bekijkt voeg je een record in de koppel tabel met het news_id en de user_id. Aan de hand van deze tabel kun je dus kijken wie allemaal het item heeft bekeken.
Hallo,
Hier heb ik veel aan. Bedankt!
Heb jij misschien ook een oplossing voor mijn eerste probleem?
Probleem 2 gaat zeker weten lukken.
BV:
- Form in tabel?
- ob_ functies
- session_register
- geen fout afhandeling
- variabelen niet goed geescaped
- onnodig variabelen gekopieerd
- geen password encryptie (neem aan dat je volgende tut niet gelezen hebt)
En zijn nog genoeg dingen...
Maar zoals jezelf al zei, je kunt al programmeren dus jij had dit natuurlijk allemaal al zelf opgemerkt.
BV:
- Form in tabel?
- ob_ functies
- session_register
- geen fout afhandeling
- variabelen niet goed geescaped
- onnodig variabelen gekopieerd
- geen password encryptie (neem aan dat je volgende tut niet gelezen hebt)
En zijn nog genoeg dingen...
Maar zoals jezelf al zei, je kunt al programmeren dus jij had dit natuurlijk allemaal al zelf opgemerkt.
Begrijp me niet verkeerd, maar dat heb ik in mijn eigen script al gefixt.
Ik ben onduidelijk geweest, sorry.
Bedankt voor je hulp en een vriendelijke groet,
Fatih