Hoi,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een domeinnaam, kort en krachtig.
Zelf ben ik aan het zoeken in de categorie fruit (apple, orange, blackberry, etc). waar al veel bekende bedrijven een merknaam van hebben gemaakt.
Maar wat ik ook bedenk, alles bestaat. Ik ben nou zelf fruit aan het vertalen naar latijn, maar zelfs dat bestaat bijna allemaal.

Hebben mensen nog leuke ideeen of is er misschien een 'domein creator' die husselt met je naam?
Ik bedoel Michael; mic.nl mil.nl, mail.nl, etc. En dan kijken of daar wat tussen zit?
Wat ik aan 'creators' kan vinden die plakken alleen maar een standaard woord voor- of achter je naam.

Groetjes
Als je ergens een naam voor bedenkt heb je een achterliggende gedachte/doel, heb je die niet wat betekend die naam dan?
Metal Hertog Jan op 07/11/2013 13:06:32

Als je ergens een naam voor bedenkt heb je een achterliggende gedachte/doel, heb je die niet wat betekend die naam dan?

Je bedoelt dat er altijd in het domein moet staan wat het is?
googlesearch.nl, appleiproducts.nl, blackberrymobilephones.nl, orangemobileprovider.nl?
In sommige gevallen misschien wel, maar gewoon alleen een naam als google,apple,blackberry,orange, is toch nog altijd het mooiste. Daarnaast kun je altijd nog (sub)domeinen aanmaken voor bepaalde takken.
Nee maar het domein moet wel iets te maken hebben met wat er op de website staat... Domeinnaam heeft iets te maken met het doel van de website.

Een domein heeft ook te maken met SEO. Je wilt gevonden worden toch, kun je wel een rare domein naam bedenken maar als het niks te maken heeft met de diensten heb je er niks aan.

Jij geeft nu voorbeelden van Apple, Blackberry etc, maar dat zijn gewoon bedrijfsnamen oftewel een goede samenvatting van het bedrijf als domein.

Reageren