Hallo,

een vriend van mij is een paar dagen geleden van php 5.2 naar php5.4 gegaan. Na deze update werkt een gedeelte van de admin pagina plots niet meer.

Op de admin pagina staat een lijst met users. (mensen die zich hebben ingeschreven op een dienst) Deze staan in een tabel van een x aantal rijen hoog. onderaan staan het aantal pagina's waar je doorheen kan gaan. (dit format: << 1 2 3 4 >>)

Nu is er een probleem. de pagina's werken niet meer. Je komt binnen op pagina 1, Dit doet hij gewoon goed. op deze pagina laat hij de eerste 20 rijen uit de database. Zodra je op pagina 2 klikt herlaad hij de pagina wel, Ook geeft hij via de url CurrentPage=6 mee alleen pakt het script dit op een of andere manier niet meer.

Ik ben geen ongelofelijke php held maar ik denk dat er iets fout gaat in dit gedeelte:

<?php public function createTableNumbering() {

if(empty($_GET['currentPage'])) $_GET['currentPage'] = 1; //Dit doet hij dus goed. Hij komt binnen op pagina 1, als ik hier 2 van maak komt hij binnen op pagina 2

$this->oRVRpageNumbering = new RVRpageNumbering($this->getTotalMysqlRows(), mysql_real_escape_string( $_GET['currentPage'] ), $this->iRowLimit);
}
?>
ik dacht even dat het aan de mysql real escape lag omdat ik had gehoord dat die niet meer ondersteund ging worden maar volgens mij zou hij op php5.4 nog gewoon moeten werken of niet?

Hoop dat iemand me kan helpen,

Groet,

Merijn
Zou je je code in [ignore][code][/ignore] tags willen zetten? Of nog beter, in <?php tags?

Krijg je errors? (misschien in je log files?) En misschien is er wat mis in de klasse.
stom van me. Ik zat al te rommelen maar het lukte niet. gewoon php tags waren het dus ;)

bedankt voor het snelle antwoord.

Ik kan niks bijzonders vinden in het log. Hoe kan ik errors ook alweer aanzetten zoudat hij ze in de browser output?

Gr,

Merijn

[size=xsmall]Toevoeging op 17/11/2013 17:10:47:[/size]

Error output:

Notice: Undefined index: rvr_filter_select in mijnwebsite.nl/htdocs/admin/resources/RVRbuildTableBasedView.class.php on line 406

Notice: Undefined index: rvr_filter_select in mijnwebsite.nl/htdocs/admin/resources/RVRbuildTableBasedView.class.php on line 406

Notice: Undefined index: rvr_filter_search in mijnwebsite.nl/htdocs/admin/resources/RVRbuildTableBasedView.class.php on line 415

Notice: Undefined index: orderByField in mijnwebsite.nl/htdocs/admin/resources/RVRbuildTableBasedView.class.php on line 560

maar dit zijn geen erros allemaal. Dus lijkt me niet dat een van deze dingen het probleem veroorzaakt of wel?
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
?>
Ja dankje! had het zelf ook al gevonden. in de post hierboven heb ik de notice: messages neergezet die ik kreeg met betrekking ot de pagina waar de numbers worden opgebouwd

Groet,

Merijn
>> Dus lijkt me niet dat een van deze dingen het probleem veroorzaakt of wel?

Ja wel. Het zijn geen errors, maar alleen omdat PHP zo vriendelijk is. De index 'rvr_filter_select' kan niet worden gevonden in de array, dus PHP geeft een waarde null terug. Dat kan wel eens onverwacht zijn en vage dingen veroorzaken.
Beste,

Ik heb het ondertussen opgelost door dit weg te slopen:

<?php
if($this->getAantalPaginas() < $this->huidigePagina) {
$this->huidigePagina = 1;
}
?>

Graag zou ik wel willen weten waarom dit een fout geeft op php 5.4 en niet bij php 5.2 En is het veilig om dit weg te slopen?

Groet,
Merijn

[size=xsmall]Toevoeging op 17/11/2013 17:18:19:[/size]

super bedankt trouwens voor het snelle antwoorden!

Reageren