Heb een modem van Tele2 (Davolink); mijn printer kan niet draadloos verbinding maken met dit modem; wil daarom IP adres printer vastleggen in modem; Tele2 ondersteund die actie niet; ze geven wel aan dat er handige jongens zijn die dat wel kunnen. Ik heb ze nog niet gevonden.

wie kan helpen?

gr
Hay Beurskens
Kun je het niet omdraaien en je printer een vast ip via de interface van de printer geven?
"mijn printer kan niet draadloos verbinding maken met dit modem"
Het is een printer met Wi-Fi ondersteuning, maar de printer slaagt er niet in succesvol te verbinden met de (modem)router?
Of is het een printer met een ethernet ingang?

In beide gevallen hoort je zoals Q s al zei op de printer instellen dat deze een specifiek IP aanvraagt. Tenzij je een slechte printer uitgekozen hebt. Je moet dan wel zorgen dat dit IP via DHCP uitgedeeld kan worden.
Stel DHCP begint uit te delen vanaf x.x.x.100 en het kan maximaal 75 IP's uitdelen, dan is elk (bijna) IP buiten voor x.x.x.100 en na x.x.x.74 goed.
Het IP van de router en andere IP adressen die op deze manier door andere hardware aangevraagd wordt niet mee gerekend.
bedankt voor jullie tips; ik ga er aan werken maar wacht nog tot op een receiver van Ziggo die ook aangesloten moet worden op internet; met 3 laptops (een voor mijn werk voor de voedselbank), 2 smartphones, 2 printers, 1 smart TV en die receiver kom ik er alleen niet meer uit; ik ga mijn vrienden van de computerclub nogmaals uitnodigen (na de eerste keer is de chaos alleen maar groter geworden, want ik heb nu ook geen draadloos internet meer) en vragen of ze iets met jullie tips kunnen. Ik zelf heb helaas te weinig verstand van zaken. Misschien is in mijn situatie een extra modem achter het Tele2 modem wel de beste oplossing, omdat je daar wel vaste adressen in kunt aanmaken. Misschien hebben jullie ook nog een mening en anders nogmaals bedankt voor de tip.

Reageren