Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier, Ik zal me even voorstellen: Ik ben Dave Bode, 16 jaar en ben al enige jaren op multimedia fronten actief. Ik verdiep me sinds kort in de PHP wereld en heb dan ook al diverse scriptjes bij elkaar gepakt en daar een geheel van gemaakt. Voor de carnavalsvereniging ben ik nu aan het proberen om een script voor ze te maken dat stemmen telt. De bedoeling is het volgende: Er rijden tijdens de carnavalsoptocht wagens mee met een uniek wagennummer (0-100). Mensen die langs de weg staan te kijken en een wagen erg mooi vinden, kunnen dan stemmen dmv sms. Bijvoorbeeld: CO(spatie)34 naar 7733... Hierbij staat de CO voor carnavalsoptocht, maar dit is niet belangrijk. Het werkt nu zo dat het getal na CO en de spatie in de database komt, dus niet die CO en de spatie. Dit werkt ook! Er is dan een pagina waar alles naartoe wordt gestuurd en dan zie je alle getallen die binnengekomen zijn onder elkaar zonder telling.
Bijvoorbeeld:
23
49
23
49
49
34
32
Er wordt dus niet opgelet of het getal al op de pagina staat... Alles wat binnenkomt wordt gedropt op die pagina.
Nu wil ik het echter zo hebben, dat je op die pagina de volgorde ziet staan van wat de uitslag is.
Bijvoorbeeld:
1e plek: 46 (584 stemmen)
2e plek: 93 (395 stemmen)
3e plek: 24 (345 stemmen)
4e plek: 59 (334 stemmen)
5e plek: 94 (104 stemmen)
Het aantal stemmen is dan uiteraard hoeveel keer het getal op die pagina staat. Een soort woordenteller zegmaar ;)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groeten,
Dave
861 views