De laatste tijd heb ik veel last van netwerk time-outs. Vanavond was ik bijvoorbeeld een website aan het uploaden op de webserver en bij het 2e bestand stopt het balkje met verder uploaden. Vervolgens krijg ik het bericht dat de FTP-sessie onderbroken is. Ook heb ik het als ik veel korte filmpjes op youtube bijvoorbeeld kijk, dan laad hij niet altijd de gehele site. Echter blijft rechts onderin (netwerk icoon, taakbalk) wel gewoon staan dat ik verbonden ben en de netwerk verbinding uitstekend is. Na bijvoorbeeld een korte refresh laad hij vervolgens wel. Op andere computers op het netwerk heb ik dit probleem niet.

Iemand een idee hoe ik de fout het beste kan opsporen, waar dit aan kan liggen of hoe ik dit kan oplossen?

De windows firewall heb ik al uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Eveneens onlangs na het voordoen van het probleem alle antennes vervangen (2 stuks naar grotere range antenne's)
Zit je bij upc?
Bas IJzelendoorn op 04/12/2013 21:47:27

... Op andere computers op het netwerk heb ik dit probleem niet.

Virus? .. Malware? ...
@Reshad:
Ik zit niet bij UPC, en denk niet dat, dat er mee te maken heeft omdat ik het niet constateer op andere computers.

@Santhe:
Zat daar aan te denken en heb ook scans gedaan (niets gevonden), maar dat leek me al vreemd omdat ik de computer net nieuw en clean instal windows 8.1 heb. (5 weken)
Netwerk kaartje de nieuwste drivers geinstalleerd, evt. opnieuw installeren?
Misschien is deze wat brak.

Of het netwerk kaartje is zelf brak.

Wat ook nog zou kunnen is dat je dynamische ip te kort staat ingesteld. (gok zomaar dat het dynamic is ingesteld.)
Dubbele static ip zou ook kunnen...

Reageren