Beste,

Ik heb ooit al eens gevraagd hoe je een router openzet voor port forwarding.
Telkens ik het probeer, heb ik geen internettoegang niet meer, of kan ik de router niet meer benaderen.

Daarom heb ik een screen genomen van mijn Port Forwarding Table.
Kan iemand duidelijk neerschrijven wat er nog bij moet komen?

Alvast bedankt
Diov

De juiste IP-adressen van de servers aanvullen, en op enabled zetten.
Dit ziet er enigszins onjuist uit. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je snmp berichten op 161 of 162 van buiten (internet) krijgt naar je een applicatie in je thuisnetwerk. Net zoals ntp, je hebt vast geen ntp server draaien thuis. Vertel eens wat is je doel van je gewenste port-forwarding. Misschien kan het dan met een poortje minder. Port forwarding gebruik je om vanuit het internet direct door te sturen naar een server (applicatie) in je huisnetwerk.
Als ik het me goed herinner is de linksys niet de enige router in je netwerk, het forwarden doe je op de router die het dichtst bij je internetverbinding zit.
@Aar,
Zoiets?
Site 80 80 TCP 192.168.1.5 Enabled

@Aad B,
Aan de port forwarding heb ik nog niets veranderd,deze die er nu instaan zijn standaard.

@Ger,
Dat klopt inderdaad. Maar ik zou me het toch graag eens proberen.
Een netwerk en dan met meerdere routers is mogelijk maar dat vereist enige kennis en zorgvuldige configuratie. Niet iets in de zin van: "Maar ik zou me het toch graag eens proberen". Je kan bijvoorbeeld tussen router 1 en router 2 een DMZ configureren maar heb je dat nodig in een thuisnetwerk? Dus nogmaals de vraag: wat is je doelstelling, hoe ziet je netwerk-ontwerp er uit? Enne "Maar ik zou me het toch graag eens proberen" daarvan kan ik zeggen: veel plezier ermee, leuk!
bij http: moet je het ip nummer van jou computer ( of waar je server zich bevind ) invoeren dus stel jou ip is

192.168.1.30

dan vul jij 30 in ( de rest is al ingevuld )

Vervolgens enable en naar je externe ip adres surfen ( myip.org ofzo )

en done :)
[offtopic]
@Aad B,
Alles moet je proberen, dat is toch de essentie om ervaring op te doen?
Vroeger wist ik niet hoe een switch / hub / router werkte, nu wel.

Als iemand iets wil proberen, zeg je dan altijd: "Veel plezier ermee?".
Welja, ik ben nog maar 16 en wil veel proberen :)

(Dit is gewoon wat commentaar, niet grof bedoeld etc.)
[/offtopic]

@Ger, bedankt voor de link !
Zo zit het ongeveer bij ons in elkaar :)

@Reshad, het werkt nu :)
Heb een statische IP aan me pc gegeven voor het netwerk.

Allemaal bedankt :)

Reageren