Door
nicky van boven
op 20-08-2005 21:55
gewijzigd op 20-08-2005 22:40
2 views
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen IE en firefox?
Is het een beter dan het andere?
En wat gebruiken jullie zelf?
Ik gebruik op dit moment firefox, een best oude versie al omdat ik hem op een of andere manier niet kan updaten. er staat wel rechtsbovenin "critical updates available"
Maar eigenlijk was ik een trouwe aanhanger van IE. Totdat op een dag ik geen broncodes meer kon weergeven :s
Maar dat is inmiddels verholpen =)
ps: hoe kan het dat in best oude versie van firefox een clock-script probleemloos wordt weergeven, en bij IE niet.. :s is firefox dan toch stabieler?
het was de bedoeling dat deze in de koffiehoek kwam.. maar op de een of andere manier daar niet gekomen.. :-/ ik heb wel koffihoek aangegeven in dropdown box
Even grof, maar waarheid :) IE zit vol met lekken, Firefox waarschijnlijk ook, enkel van IE zijn ze bekend omdat microsoft de markt overheerst, en dus alle mogelijke aanvallen / krakers te verduren krijgt... Alles met bekendheid wordt zo onder handen genomen ;)
Voor de rest, Firefox is beter... Toch als je websites maakt, omdat deze browser stricter is. IE aanvaardt alles wat "in de buurt komt"...
Om te antwoorden op je vragen:
- Verschil: Nihil, functies verschillen, snelheid en betrouwbaarheid ook, maar het blijven "maar" browsers...
- Beter: Firefox vind ik persoonlijk beter, hoewel Opera ook lekker werkt
- Gebruik ik zelf: Firefox als hoofdbrowser, IE om te testen of daar mn werken ook goed in weergegeven worden
Een ander voordeel van Firefox zijn de extensies. Vooral "Web Developer" en "View rendered source" vind ik heel erg handig.
Met de laatste kun je zien hoe de code eruit ziet na alle pre-processing en rendering (bijvoorbeeld als je een deel van je pagina met javascript genereert zie je niet je javascript-code, maar de html-code die daaruit voort komt).
De "Web developer" extension is handig, omdat je daarmee even snel bijvoorbeeld je javascript of je cookies uit kunt zetten om te testen hoe je site eruit komt te zien bij mensen die dat niet aan hebben. Of je kunt je pagina snel in een andere schermresolutie bekijken. En zo zitten er nog tientallen dingen in die je het leven als ontwikkelaar heel erg makkelijk maken.
Haal de plugin van macromedia.com als stand alone (gewoon de .exe). Dan installeren, en de installer zal vragen of je hem ook als plugin in o.a. Firefox wil installeren.
zijn veel plaatjes en veel dingen die hij moet laden, wel klein maar je gaat verschil zien :)
en owja :), nu lees ik je post, voor het geval dat je het nog niet wist ^^ ik gebruik ff
ie is helemaal uitgeschakelt van me computer
niet helemaal windows wordt nooit alles helemaal verweiderd maar goed,