Ik wil voor mijn site een script maken dat als ik in een formulier aanvink: website tijdelijk down = true
dat er dan in het script "website-maintenance.php" er in de variabele $down = true komt te staan in plaats van false.

En dan ook omgekeerd om het weer van true naar false te veranderen.

Hiermee wil ik op alle pagina`s checken of er onderhoud plaats vind; Hoe kan ik op bijvoorbeeld /index.php checken of er in "website-maintenance.php" true of false staat, met als resultaat: if $down = true --> display onderhouds pagina

Wie kan hier mij mee helpen??

Alvast bedankt!
Formulier met checkbox.
Na posten de waarde in een session zetten.
Dan kan je op elke pagina kijken of die session-waarde bestaat en of ie true/false is.

Inderdaad niet goed gelezen.
Zoals ik de vraag lees zal dat niet echt gaan helpen. Ik neem aan dat de TS wil dat hij als webmaster kan zeggen 'site in onderhoud' en dat vervolgens alle gebruikers een andere pagina zien. Aangezien met de sessie oplossing de waarde dan alleen in de sessie van de TS zitten, zal niemand anders die andere pagina gaan zien.

Een oplossing is om met file_get_contents en file_put_contents het php script in te lezen, aan te passen en weer weg te schrijven. Persoonlijk zou ik echter een configuratie bestand gebruiken (ini, yaml oid). Deze kan je dan op elke pagina inlezen en controleren of de site in onderhoud is.

Reageren