Hieronder een script met een invoerveld om een bestand in op te geven en te "uploaden".
Wat ik graag zou willen is deze functie vervangen door een lijst met bestanden die op mijn (dezelfde) server staan.
Dus een selectielijst ipv een bestand opgeven.
>> Maar hoe of waar geef ik de lijst op waaruit gekozen wordt?
>> Moet je ergens een map opgeven en laat hij simpelweg de files zien?
Zoals je in het code voorbeeld kunt zien wordt er verwezen naar een directory "files". Dat kun je zelf dan aanpassen naar een andere directory. Als dat niet is wat je wilt, dan moet je even duidelijk aangeven wat je wel wilt.
>> Even voor de duidelijkheid, in ben geen php/html kenner ;-)
Dan lijkt het me verstandig dat je eerst eens wat basiskennis gaat opdoen ;)
Ben ik op zich wel met je eens, maar ik gebruik dit soort dingen zo sporadisch dat die kennis weer vergaan is als ik het nodig ga hebben ;-)
Maar staat wel in de planning hoor.
Maar nog even het doel:
- of het gehele upload verhaal "vervangen" voor een direct url in de index.html code, dus dat hij bij het laden direct het bestand laadt en doorzet naar de API.
- of in plaats van het uploadveld een selectielijst van bestanden in een map op de server en zodra er een geselecteerd wordt dit bestand doorzetten naar de API.
1 van de 2 is al voldoende, ik denk dat de eerste optie de "makkelijkste" is enkel weet ik niet hoe dit ion code om te zetten.