Rabo iDeal Lite biedt de mogelijkheid de status van een betaling 'terug te melden' met een XML-script. Wie heeft voor mij een eenvoudig scriptje om het XML-bericht mee af te vangen?
Anwoord van de Rabo op mijn vraag om een voorbeeldscript is als volgt:
Geachte relatie, De XML terugkoppeling kunt u in het iDEAL Dashboard instellen in plaats van een bevestiging per email. Beide terugkoppelingen zijn niet beveiligd. U dient zelf handmatig de betaling in het iDEAL Dashboard te controleren op de juiste eindstatus. Er vindt geen xml terugkoppeling plaats als uw klant het betaalvenster al bij de bank afsluit of de statusnavraag niet leidt tot een eindstatus. Vanwege deze beperkingen is de xml terugkoppeling niet opgenomen in de handleiding en geeft de Rabobank ook geen verdere ondersteuning aan deze optie. Het formaat van het XML bericht is als volgt:
?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?\n Notification xmlns="http:⁄⁄www.idealdesk.com⁄Message" version="1.1.0"\n createDateTimeStamp@TQL:exists(create_time) ? create_time : ""@⁄createDateTimeStamp\n transactionID@TQL:ext_txn_id@⁄transactionID\n purchaseID@TQL:tracking_nbr@⁄purhaseID\n status@TQL:result_text@⁄status\n Met vriendelijke, Rabo iDEAL Desk
Dat was dus niet het antwoord waar ik naar zocht. Ik zoek dus een scriptje om het verzonden XML-bericht mee af te handelen. Wie kan me op het juiste spoor zetten?
Paul