Hey allemaal
ik heb een nieuwspagina met artikels maar krijg het niet voor elkaar om de ID van het artikel
te tonen in de url, ik heb dit nodig om de facebook comment plugin op elk ID afzonderlijk te laten werken
en te reageren of te liken.

Dit is alvast de code.
css is eruit gelaten

<?php
require_once("inc/connection.php");
mysql_select_db("nieuws");

$id = $_GET["id"];
$datum = $_POST["datum"];
$titel = $_POST["titel"];
$artikel = $_POST["artikel"];
?>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){

//Set default open/close settings
$('.acc_containernieuws').hide(); //Hide/close all containers
/*$('.acc_trigger:first').addClass('active').next().show(); //Add "active" class to first trigger, then show/open the immediate next container*/

//On Click
$('.acc_triggernieuws').click(function(){
	if( $(this).next().is(':hidden') ) { //If immediate next container is closed...
		$('.acc_triggernieuws').removeClass('active').next().slideUp(); //Remove all .acc_trigger classes and slide up the immediate next container
		$(this).toggleClass('active').next().slideDown(); //Add .acc_trigger class to clicked trigger and slide down the immediate next container
	}
	return false; //Prevent the browser jump to the link anchor
});

});
</script>
<?php
		$id=mysql_real_escape_string($_GET['id']);
		$query="SELECT id,datum,titel,artikel FROM nieuws ORDER BY id DESC";
		$result = mysql_query($query);
		while(list($id,$datum,$titel,$artikel) = mysql_fetch_row($result)){
		echo("<div id=\"artikeltitel\" align=\"center\">
			<div id=\"containerdatum\">$datum</div>
			<div id=\"containertitel\">$titel</div>
			<div id=\"container3\" style=\"font-size:12px;\"></div>
		</div>
<div class=\"containernieuws\" align=\"center\">
		<h2 class=\"acc_triggernieuws\"><a href=\"#\"> &#187; </a></h2>
	<div class=\"acc_containernieuws\">
	<div class=\"blocknieuws\">$artikel</div>
	</div>
</div>
");
		}
		?>
dus als de bezoeker op de pagina komt ziet hij ...index2.php?pagina=nieuws&lang=nl#
als hij op de onderstaande link klikt, schuif de div open en laat hij het hele artikel zien
maar op dat moment moet de link in de titel ook de id weergave, zoals gezegd heb ik dit nodig
omdat ik de facebook comment plugin erbij wil voegen en als je commentaar geeft dat hij ieder
artikel afzonderlijk beschouwt aan de hand van de ID, anders heb je bij elk artikel dezelfde reacties

<h2 class=\"acc_triggernieuws\"><a href=\"#\"> &#187; </a></h2>

Ik weet het, het is een hele soep maar ik gebruik ook maar code die ik in mijn 4maanden opleiding
heb gebruikt, dus mijn kennis reikt niet zo ver, ik kan wat kopiere en plakke en beetje aanpassen
maar om nieuwe dingen in te voegen lukt het mij alsnog niet.
Als je dus op die link klikt dan gebeurt er iets op je pagina. Je zegt 'een div schuift open'. Oftewel in javascript. Er is dan geen pagina reload en dus ook helemaal geen request naar de server. Dus op dit moment is er helemaal geen sprake van dat er op de server een id uitgelezen kan worden (tenzij je met ajax calls wil gaan werken, maar aan de hand van je eigen omschreven ervaring denk ik dat dat nog enige stappen te ver is).

Het probleem blijft dus dat ik niet inzie wat je nu wil, en voornamelijk hoe.
hmm blijft ingewikkeld, ok stel dat ik die javascript achterwege laat, ik hou in mijn while lus alleen nog
de divs over die de datum en titel weergeven (titel als link) en bij het openen van elk artikel een aparte pagina geladen wordt in hetzelfde stuk div waar nu dan de artikels weergegeven worden. Moet ik dan veel aanpassen?
Afgezien van dat je een apart script moet maken voor die extra pagina, nee, op zich niet. Wat je dan alleen moet doen in dit script is ergens een link naar die andere pagina toevoegen.

<?php
echo '<a href="http://domein.nl/artikel.php?id='.$id.'">Lees het hele artikel</a>';
?>

Uiteraard moet dit dan in de while loop zodat je het id ook echt hebt en in die link kan invoegen.

Reageren