Hallo,
ik heb een forum, op dit forum wil ik de mensen via url's avatars laten gebruiken.
Allemaal goed en wel, maar ik wil er zeker van zijn dat de url die ingevoerd is wel degelijk naar een afbeelding leid (mag alle formaten), hoe kan ik dit controleren?

ook moet het zo zijn dat als bijvoorbeeld de url met .jpg eindigt de link niet dood mag zijn en dus wel degelijk naar een afbeelding leid.

Mvg,
Kristof
Beste lijkt me de headers te controleren die gestuurd worden. Daar zou in moeten staan wat voor type bestand wordt verstuurd. Wat je dan uiteraard niet weet is of het uiteindelijk wel echt een avatar is. Kijk bijvoorbeeld naar je 'default' avatar hier, is ook een jpg image. Zo kan je ook een foutmelding als jpg versturen. Dat kan je niet controleren.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een script dat jpg's uitspuugt op basis van een bestaand plaatje, maar dan met parameters om een crop te maken, of het plaatje te resizen oid. Als daarbij iets misgaat dan verstuurt dat script alsnog een jpg image (met de juiste headers), maar in feite is het een tekst in een plaatje geplakt. Als je dat dus op headers controleert zie je dat het een plaatje is, maar in feite is het een foutmelding.
maar dan is het wel een afbeelding die bestaat in principe als ik het goed begrijp.

Hoe doe ik die controle juist?
Wat ik zeg, headers controleren, maar helemaal waterdicht kan niet.
ja ok, maar wat bedoel je met header controleren?

Reageren