Zijn we weer terwijl ik werkelijk geen steek verder gekomen ben. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik blijf denken over hoe ik nu alles het beste kan doen. Bedoel het werkt nu allemaal wel en dat is fijn, maar het is niet zoals ik wil.
Ik zou namelijk mijn data op willen slaan via bijvoorbeeld een UserMapper naar een DatabaseStorage de database in. Het klinkt allemaal romantischer dan het is, vooral het lezen. Voornamelijk omdat je zo ongelovelijk veel functies hebt. Neem bijvoorbeeld gewoon een MySql database, ik wil wel gebruik kunnen maken van een eventuele JOIN of DATE functie binnen SQL. Het schrijven en dergelijke lukt me nog wel om een array van te maken en uit te laten voeren. Ik heb alleen geen enkel idee voor de lees functie.
Wat ik nu gebruik
<?php
public function read($table, $columns, $id)
{
$columns = implode(', ', $columns);
# Query
$sql = "SELECT ".$columns." FROM ".$table;
# Als er een ID is
if( $id != NULL )
{
$sql .= " WHERE id = '".$id;
}
# Query Interpreteren en Controleren door Database
$stmt = $this->db->prepare($sql);
# Query Uitvoeren
$stmt->execute(array((int) $id));
# Result Opvangen en Retouneren d.m.v populate function
while ($result = $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC))
{
$data[] = $result;
}
return $data;
}
?>
Zoals je ziet kan ik dan alleen niet JOINEN. Moet ik het zoeken bij een multidimensionale array? Moet ik meerdere methods gaan maken welke dan bijvoorbeeld de MySql functies representeren? Waar zit jullie gedachte hierbij? Dat laatste haalt alleen ook weer functionaliteit weg lijkt mij?
Vind het lastige keuzes waar ik al tijden mee aan het stoeien ben.